alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)

Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)Wyświetleń: 5897

Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)

Okres produkcji: od 2012

Wersje nadwozia: furgon

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna156
Przyspieszenie (0-100km/h)13
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo .160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(8.25)
Żywotność
 9/10
Awaryjność
 7.5/10
Spalanie
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

109 CDI 28.07.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
"Mam 109 CDI od 6 lat. Samochód z małymi wadami. co 30 tyś km trzeba czyścić dociski klocków hamulcowych tył zapiekają się i nie odbijają. Nie dopuszczać do jazdy na zbyt niskim poziomie paliwa , niszczy się pompa paliwowa . Ja musiałem wymienić po 100 tyś. Oznaki korozji z pod lakieru po 4 latach. "
Żywotność
 (8/10)
Awaryjność
 (7/10)
Spalanie
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bardzo dobre zawieszenie i ekonomiczny silnik.
Wady:słaba klimatyzacja, zbyt często zacierają się zaciski od hamulców
2013
109 22.01.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
"całkiem OK"
Żywotność
 (10/10)
Awaryjność
 (8/10)
Spalanie
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:brak awarii
Wady:duze palanie
2016/12000