alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Fabia I 1.9 SDI 64KM (ASY)

Skoda Fabia I 1.9 SDI 64KM (ASY)Wyświetleń: 26809

Skoda Fabia I 1.9 SDI 64KM (ASY)

Okres produkcji: 1999-2007

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]64
Moment obrotowy [Nm]125
Doładowanie-
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)18.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI7015515.84.7
1.4 TDI7519514.24.5
1.9 TDI1303109.65.6

22.06.2019Skoda Fabia Tak

Jestem pod dużym wrażaniem tego silnika jest totalnie bezawaryjny i mało kosztowny w serwisie.Praktycznie po za wymianami oleju oraz pasków nigdy nic nie było w nim robione oraz naprawiane a obecnie przebieg 237.000 km.Co do samej kultury pracy jest może niska ale niema tragedii da się wytrzymać,natomiast jestem mile zaskoczony auto dobrze się zbiera a jak już się rozpędzi to super idzie.Dodam że silnik jest na pompie bez żadnych udziwnień typu turbo,dwumas,dpf jest nie do zdarcia.Spalanie bardzo niskie maksymalnie na krótkich odcinkach typu 4-5 km to 7.2 l natomiast miasto normalnie 6.2, trasa wychodzi 4,2 l a średnio 5l .


30.12.2019polo 9nTak

MISTRZOSTWO !! To już moje czwarte auto z SDIkiem pod maską !! Zawsze chętnie wracam do tego typu samochodów. Na codzień


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 6):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 7.83/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 9.17/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

1,9 sdi /260000 km 18.11.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Niezawodna babcia
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Czołg , muł ,gniotsia niełamiotsia Tanie części dla średnio ogarniętego użytkownika samemu można dużo zrobić. 0 rdzy podwozia ,normalne ślady rdzy progi ,Auto 15 letnie.
Wady:Czasem elektryka ale ma prawo ,części elektryczne wymieniam sam .
Rocznik / Przebieg:2004
Skoda Fabia I 22.06.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto bardzo dobrze się spisuje po za rdzą która wyszła na klapie i progach nic się nie dzieje,bardzo trwałe podzespoły zawieszenia,a silnik jest nie do zdarcia.Auto zbiera się nieźle a jak już się rozpędzi to bardzo ładnie idzie nie czuć braku mocy.Spalanie bardzo niskie koszty eksploatacyjne bardzo niskie praktycznie sprowadzają się do wymiany olejów filtrów i pasków.Idealny samochód do miasta na krótkie odcinki na dojazdy do pracy i zakupy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:auto jest bezawaryjne,niskie koszty użytkowania,bardzo niskie spalanie
Wady:rdza
Rocznik / Przebieg:2003 r 237.000 km
fabia kombi 1.9 SDI 22.04.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: na pewno samochód nie dla wariatów drogowych tylko dla rodziny która chce jeździć ekonomicznie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:wszystko na plus dla normalnie używających auto
Wady:czasami coś zaskrzypi ale nic wartego uwagi
Rocznik / Przebieg:270000 km
XXX 30.11.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Jestem 2 właścicielem. Przejechałem 250 tys (od 20 tys.). Do tej pory miałem tylko jedną usterkę - pękło koło alternatora (w ok. 30 tys.). Reszta, to wymiany i prace typowo eksploatacyjne (3x klocki, 2x cylinderki, 1 tarcze, 1 przetarta linka, filtry, oleje). Dopiero niedawno wymieniłem oryginalne fabryczne bębny hamulcowe i widzę, że zaczyna ślizgać się sprzęgło. Generalnie NIC ABSOLUTNIE NIC SIĘ Z AUTEM NIE DZIEJE. Spalanie na trasie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:spalnie
Wady:?
Rocznik / Przebieg:fabia
11.06.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Autem z tym silnikiem zrobiłem około 120 kkm, silnik głośny, przez bardzo kiepskie wyciszenie kabiny. Należy do tego auta wlewać ropę typu werwa czy sh pd czy BP Ul . bo inaczej auto dla emeryta. Wadą auta jest niewątpliwą notorycznie padające przeguby. Dzięki lepszemu olejowi napędowemu auto w próbach osiągnie koło 15 s do 100 i top speeda na autobadanie udało mi się z niej wydusić licznikowe 197 . Strasznie kłamie licznik w tych autach. Przy 80 km/h na 5 biegu jest te 2000 obr .. przy 120 / powinno być 3000 obr a pokazuje 130 ciut optymistycznie :) Przy spokojnej jeździe silnik bardzo mało pali, jednak w czasie mocniejszej jazdy spalanie tego silnika w cale lepsze od 1,9TDI nie jest ... spowodowane to jest zapewne tym że SDI musi nadrabiać obrotami aby jechać. Kiepska elastyczność, to co robię na 5 biegu w 2,0HDI tu muszę aż do 3 redukować i tak jest to pół środek bo 3 bieg starcza do około 110 km/h wbicie 5 biegu przy 60 km/h i 1500 obr zero zero zero reakcji gdzie 2,0HDI skacze w 6,5s do 100km/h od tak niskich obrotów, spalanie wyższe o litr nie mniej próba wyrównania dynamiki powoduje nawet większy apetyt na paliwo.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5-6l/100km

Spalanie - trasa:3.3-5l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie przy oszczędnej jeździe, bardzo zrywny z 1 biegu, sympatycznie muczy, łopatologiczna konstrukcja, bardzo lekko chodzi sprzęgło
Wady:Przeguby, brak 6 biegu na autostradę za bardzo silnik się męczy przy tym, wyciszenie komory silnika
Rocznik / Przebieg:Łopata fabia sztychowica 1,9SDI
Emmy 29.04.2013
Średnia:
(6.00)
Tak
Opinia: Silnik 1.9 SdI najlepszy klekoczący silnik na rynku. Brak jakiegokolwiek problemu z osprzętem: brak dwumasy,brak turbosprężarki,brak pompo wtrysków.Po stronie plusów należy zapisać brak turbodziury tak charakterystycznej dla małych jednostek wysokoprężnej.jednocześnie zadowalające niskie spalanie. Minusem słaba dynamika oraz niska kultura pracy. Jenak kto by się przejmował takimi detalami. Silnik dla wszystkich tych,którzy cenią niezawodność,niskie koszta eksploatacji i nie szarżują na światłach....
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:pojemny bagaznik w wersji combi, blachy w miarę trwałe
Wady:mało dynamiczny, ale chodzi o ekonomikę a nie o osiągi
Rocznik / Przebieg:skoda fabia sdi 2001 194000km