alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)

Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)Wyświetleń: 26837

Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.7

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D13028011.96.3
2.5 R5 TDI14029010.76.4

11.07.2019Tak

502 tyś km i dalej jedzie,oleju łyka 0,6l na 10tyś.


20.06.2016Daniel Tak

"NAPISZE BYLE JAK.Ten silnik to majstersztyk, najlepszy diesel z jakim miałem kontakt, a jestem samochodziarzem i jeździłem setkami autami. Auto jake posiadam od 9 lat to Volvo S80 z 2001r D5 163km i przebieg 500tys na liczniku a ile w żeczywistości to już zagadka, silnik bardzo dobrze współgra z tym nadwoziem i manualna 5 biegowa skrzynia, spala od uwaga rekord 4.2/100 sprawdzane na dystrybutorze (komputer to chłam czasem pokazywał 3.5 litra a nigdy wiecej jak 5.8 SREDNIE) a max przy bardzo dynamicznej wręcz pirackej jezdzie po miescie to 10l/100 sredno realnie to 6 z groszami, do 160km/h jest bardzo oszczedny. silnik dynamiczny elastyczny o wysokej kulturze pracy (nie klekocze) 5 cylindrów nawet ładnie brzmi. i najwazniejsze pancerna jednostka bez awaryjna kturej nie straszna gorsza jakosc paliwa poprostu tankowałem ON zadne VERVY itp. olej 10w40 plus wszystkie możliwe filtry co 10tys km, jedyne awarie to dosc droge koło dwu masowe (najdrosza jaka miałęm awaria w tym aucie) czujnik cisnienia paliwa (podczas ostrej jazdy auto gasło) Termostat ( volvo zrobilo w raz z obudowa co jest kosztowne jak na termostat 450 zl całe szczescie tylko raz na 9 lat) napinacz paska wieloklinowego, sprzegiełko sprezarki klimatyzacji, kiepske przednie zawieszenie co prawda tanie jak w sejczento ;) a kupuje zamienniki tylko z najwyszych pulem ( serwis volvo to kpina z klijenta sa bardzo drodzy a i podejscie maja olewcze z bmw, mercedes, mitsubishi, peugeot, citroen, szajswagen nie miałem problemów), ale za czesto tulejki i sfożnie wachaczy reszta ok tylne zawieszenie pancerne, ogromny plus dla skrzyni zadnych oznak zuzycia (jak oni to zrobili?) ogulnie polecam VOLVO z 2.4 D5 pod maska. auto bardzo komfortowe i tanie w utrzymaniu. SZKODA ZE VOLVO NIE SPRZEDAŁO INNYM MARKOM TEJ JEDNOSTKI, To naprawde bardzo udany cichy oszczedny bezawaryjny diesel. Sory za błedy itp"


25.02.2015CzarekTak

"Kupiłem rok temu xc90 2003 r- "duńczyka” D5 163 koniki w automacie.Przebieg hmmm teoretycznie 200 tyś. Było fajnie . Został wgrany nowy program - zrobło się 200 Km i 400 momentu oj to jest teraz rozkosz :). Generalnie fura zajefajna . Na tą chwilę mam problem z klimą - chyba coś padło mimo że po kupnie była naprawiana. Koła mam 245x65x16 więc ładnie się sprawują na wszelakich dziurach. Spalanie po mieście 12,5 litra , na mniejszych oponach może być troszkę mniej , trasa - 130 kmh 8,5. Powiem krótko , tylko Volvo i najchętniej z takim silnikiem i koniecznie w automacie."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 4):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

V70 II 31.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam bez zawahania. Użytkownikiem samochodu jestem od nie tak dawna, lecz nawet po tym krótkim czasie jestem autkiem zachwycony. Spalanie, kultura pracy, niemała przestrzeń, dobre osiągi jak na samochód o tej masie i tych rozmiarach.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Dźwięk, elastyczność jednostki napędowej, "nie cza go prosić żeby jechał" na żadnym biegu.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem takowych
Rocznik / Przebieg:2003r / 349 000km
Łukasz 25.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: W ciagu roku przejechałem tym samochodem 20 tys.km. Pewne prowadzenie. Silniczek pracuje pierwsza klasa, jestem 3 właścicielem tego samochodu drugim w kraju. Przebieg 330.000 km wydaje sie dość spory patrząc na nasze ogłoszenia w serwisach. Znam osobiście kierowców co z tym silnikiem maja po 600 tys. Jak narazie nawet oleju nie bierze. Sa pewne niedociągnięcia ( wymienione niżej ). Spalanie bardzo mnie zaskoczyło byłem bardzo sceptyczny co do wpisów. Polecam z czystym sumieniem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Wygodne przestrzenne wnętrze. Pewne prowadzenie. Bardzo wysoka kultura pracy. Niskie spalanie.
Wady:Niektóre elementy wnętrza nadmiernie sie wycierają. Brak 6 biegu ( zbawienie)
Rocznik / Przebieg:V70 / 2004 / 330000
03.10.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Jak narazie b.polecam. Silnik pierwsza klasa. Pojemność 2.4 spalanie przyzwoite na poziomie poniżej 7 litrów. Trasa 1680 km nad polskie morze prędkość na autostradzie ok 140 ~ 150 km/h zatankowano 102 litry ON. Bardzo dobre przyspieszenie na wszystkich biegach - w normalnej jedzie przez miasto nie trzeba go mocno ciagnąć na biegach aby dotrzymać kroku lepszym furom.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy, niskie spalanie,
Wady:Większości aut przed modelem 2004 brak skrzyni 6 biegowej na trasie zbawienie.
Rocznik / Przebieg:V70/2004/320000
Pablo 17.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: V70 2004 2,4D D5 faktycznie dobre auto, ale filtr DPF dopiero po lifcie na przełomie roku 2004/2005
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dynamika-ok. funkcjonalnosć super
Wady:duży promień zawracania
Rocznik / Przebieg:V70 2004 250