alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 2 DY 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)

Mazda 2 DY 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)Wyświetleń: 17584

Mazda 2 DY 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)15.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.3

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

26.07.2018marianTak

mam dwojke 1.4hdi z 2003 i 2008. w starej z 2003 wiecej miejsca i przy silniku poza wymiana przeplywomierza na oryginalny i czyszceniem egr dopiero powyzej 200tys nic nie bylo do roboty nieprzewidzianego. w nowszej z 2008 znacznie mniej miejsca i uwaga na wtryski bardzo wrazliwe na brudy w paliwie, regeneracja byla konieczna juz po 110tys rozrzad - pasek wymienia sie w obu po 200tys lub 10 latach, tak jest w manualu mazdy prosze poprawic, (wyzej w opisie slinika przez moto.pl jest blad) mimo znikomej ilosci koni mechanicznych silnik bardzo zwawy chociaz ta z 2008 ma lepszy zapas mocy, w pierwszej wersji nie bylo zadnej awarii obie trzymaja sie drogi jak na klej ale moim zdaniem pierwsza wersja to lepszy zakup niz odchudzona z 2008 w ktorej wtryski padly po 110tys


26.01.2015WaldekTak

"co do awarii to nie ma żadnych ,spalanie niskie to są plusy,minusy to słaba kultura pracy,klekot,na zimnym nie równo pracuje i słabo przyspiesza .Nie wiem co dać plus czy minus ? Na pewno pod względem pracy jego to porażka ale wytrwałości i awaryjności to jest dobrze ."


13.03.2014Robert Tak

niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego dynamika nie specjalna ,ogólnie jestem na TAK


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Jarosław 17.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Niezawodne auto, bardzo mało pali, prosta konstrukcja silnika. Po złożeniu siedzeń można nieźle załadować, może być jako autko miejskie - wszędzie się zmieści, ładnie wchodzi w zakręty.Jak na swój wiek, ładny design i trwałe elementy wnętrza.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:śmieszne spalanie ładny - klasyczny - wygląd dynamicznie rusza pakowny jak na auto kompaktowe tanie części ( 1.4 mzcd - odpowiednik 1.4 hdi /tdci - silnik zrobiony przy współpracy PSA i Forda)
Wady:Dość głośny Wibrujące wnętrze Możliwość fabrycznego braku klimy i odtwarzacza CD w radiu
Rocznik / Przebieg:241000
Tadek 24.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Autko do miasta,niskie koszty utrzymania,mało pali brak awarii i to wszystko.Dodatkowo miejsca pod dostatkiem,łatwy w parkowaniu .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Spalnie,brak awarii,duzo miejsca
Wady:słaba dynamika
Rocznik / Przebieg:mazda 2004r 185tys