alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa B T245 180 CDI 109KM (OM640)

Mercedes Klasa B T245 180 CDI 109KM (OM640)Wyświetleń: 16550

Mercedes Klasa B T245 180 CDI 109KM (OM640)

Okres produkcji: 2005-2011

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1991
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)11,3
Spalanie - miasto [l/100km]6,4
Spalanie - trasa [l/100km]4,4
Spalanie - średnie [l/100km]5,2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.9

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
200 CDI1402809,65,4

02.04.2015GrzegorzTak

Silniczek super małe spalanie, brak dwumasy, DPF i niekłopotliwy w eksploatacji. Nie jest to silnik od Renault ale 2.0 Mercedesa w różnych wersjach mocy zaczynając od 82km. Trochę za słaby ale do miasta jest super.


03.11.2013AdamTak

Mercedes od kilku lat montuje silniki z oznaczeniem 160 CDI od Reno. Silnik 160 CDI o mocy 90 KM to francuski motor 1.5 dci. Nie wiem dla czego na tym portalu tego nie piszą.


13.02.2020Mercedes BNie

Jazda z tym silnikiem to przyjemność, ale nie wiem jaką trzeba mieć wyobraźnię, żeby dostęp do skrzyni biegów i koła dwumasowego był dopiero po wyjęciu jednostki napędowej. Zastanawiam się, czy najsłabsza odmiana 82KM też ma dwumasowę - raczej wątpię.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 3):
(9.33)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

MB 180 CDI W-245 16.11.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: super trwały , mam B-180 cdi w-245 , kupiłem w Holandii dopiero co dotarty ( 30 000 km) teraz ma 200 000 miałem sprzedawać ale nie ma sensu , jeźdże. jedyna poważniejsza awaria to zatarta maglownica przy 170 tyś ( wyciekł olej poszło uszczelnienie w Chorwacji na trasie) silnik ok z plombami nadal nie ruszany , sprzęgło , dwumasa , skrzynia manual - nie ruszane.Przy 130/h w trasie 4,6 ( !) litra oleju , w mieście ok 7 litrów - tylko jechać. Części - no koszt nie jak do fiata , ale nie ma cudów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:trwały , przemyślana konstrukcja , akumulator w kabinie , mój nie rdzewieje wcale, miejsca w środku jak w E-klasie , dobre wspomaganie , bardzo przydatny 6 bieg na przelotach
Wady:lusterka do niczego , ale można przywyknąć , innych wad brak
Rocznik / Przebieg:2006/200 tyś
B/w245 08.10.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mój ma ponad 500tys a chodzi jak by miesiąc temu z salonu wyjechal. Wszystkie plastiki środku jak nowe. Spalanie śmieszne jakieś 5 na trasie przy 140. W miescie max7. Polecam auto
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Brak wad W środku jest miejsca jak w e klasie!!! 109km ale daje radę naprawde
Wady:Trochę podsterowny i nic nie widać w bocznych lusterkach(za małe) i. Tyle
Rocznik / Przebieg:2006/510000
Wiesław 29.05.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: super auto szczczególnie z automatem
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niezawodny
Wady:może i ma ja nie zauważyłem
Rocznik / Przebieg:b2007 170tys