alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)

Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)Wyświetleń: 11752

Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]4.5
Spalanie - trasa [l/100km]3.3
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 BlueHDi9925411.33.6
1.6 BlueHDi1203009.63.8
2.0 BlueHDI1503708.64.4

07.07.2018DomiNie

Niestety muszę poinformować że przy przebiegu 170.tys/km padł FAP wymiana w serisie na nowy koszt 2000 zł (trafiłem na jakąś promocję ponieważ normalnie filtry sa wymontowywane i wysyłane do Francji na regenerację,mi się udało i zamontowali nowy ) Wcześniej dwa razy był wypalany komputerowo ale przy tym wymiana oleju i dolewka Eolys koszty nie małe.SIlnik dobrze się sprawuje jednak w jeździe miejskiej jest problematyczny.U mnie sytuacja wyglądała tak że trasy kilka kilometrów do pracy i ciągłe korki.No ale co to za auto które w korkach nie może jeździć.Po za tym spalanie w granicach 7l miasto średnio 6 a na trasie do 120 4.5l po wyżej ponad 5.Ze względu na FAP i jego problem jazdy miejskiej odradzam


27.08.2018michałTak

WITAM , przebieg 247000 zero problemów , przy 185 tys dolewanie płynu eloys w serwisie 490 zł , ale ja robie 90 % autostradą , te auta nie sa do miasta , silnik musi dostać i to konkretnie , miałem kiedyś vw caddy 1,9 tdi 105 km i uważam , że partner wygrywa , pozdrawiam


10.03.2020CITROEN C4Tak

Witam wszystkich, Posiadam ten silnik (1,6 92 KM) w Citroenie C4 z 2014r. Aktualnie jeżdżę nim już ponad rok i zero problemów zarówno z silnikiem jak i całym autem . Spalanie w cyklu mieszanym :5,5-6 miasto stojąc w korkach i jadąc na dwóch pierwszych biegach . Trasa jeśli żona prowadzi jadąc w granicach 80-110km -4,3-4,5 max.. Powyżej 110 będzie spalał już więcej w zależności od prędkości.. W naszym przypadku spalanie miało kluczową rolę,wcześniej jeździłem dieslem o mocy 130KM to wychodziło 10 litrów w mieście..może coś było nie tak dlatego tak dużo palił aczkolwiek z baku ubywało bardzo szybko... Ogólnie autko jest super oszczędne,jeśli ktoś potrzebuję tego autka do jazdy mieszanej miasto i weekendowe wyprawy poza miasto bądź do rodziny to naprawdę polecam. Dynamika jak na tą moc jest do zaakceptowania,oczywiście można kupić wersję mocniejszą (kolega taką posiada) nie ma praktycznie różnicy w spalaniu. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy.. Podsumowując jesteśmy bardzo zadowoleni po pierwszym roku użytkowania ,oby było tak dalej! :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

308 T9 07.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Motor niemalże pancerny, poza typowymi przypadłościami nie zawsze występującymi w tym aucie (pompka sprzęgła, teleskopy tylnej klapy w hatchbaku) samochód z tym silnikiem jest bezobsługowy, zwykła 5-biegowa skrzynia bez dwumasy, FAP nie jest wcale problematyczny, świetne i zwrotne auto na miasto, w trasie faktycznie brakuje mocy (szczególnie jak jest komplet pasażerów i bagaż) i przy wyższych prędkościach 6 biegu dla odprężenia silnika, a tak poza tym bez żadnych zastrzeżeń, śmieszne spalanie, nic tylko dbać i jeździć
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:- niskie koszty eksploatacji, - niskie spalanie, - niski koszt serwisowania,
Wady:- zasadniczo brak wad jak na możliwości auta z tym silnikiem
Rocznik / Przebieg:2014/152k km
Gregori 25.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam świetny samochód o bardzo niskich kosztach użytkowania,to mój drugi Peugeot 308 wcześniej wersja bez DPF i dwumasy 90-konna.Dlatego wybrałem ten model bo we wcześniejszym nie maiłem żadnych problemów a zrobiłem nim prawie 300 tys.Obecnie przebieg 150 tys i tylko leje paliwo.Silnik bardzo oszczędny potrafi się zejść po niżej 4l i to bez zbędnego eco-drivingu normalnie wychodzi 5l.W dodatku ten silnik naprawdę daje rady jest dynamiczny i dobrze wchodzi na obroty bez zbędnych redukcji.Auto wygodne zwłaszcza fotele świetnie dopasowane,miejsca pod dostatkiem wyposażenie dobre.DO dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych problemów nawet z FPE-em który posiadam,ale to też zasługa jazdy pozamiejskiej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:za zaletę uważam nie wątpliwie koszty utrzymania i bezawaryjność,silnik dynamiczny i bardzo oszczędny,komfort,wyposażenie,dobre prowadzenie
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:308 Hatchback 2014 r 150 tys