alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A6 C6 2.0 TDI PD 140KM (BLB/BRE)

Audi A6 C6 2.0 TDI PD 140KM (BLB/BRE)Wyświetleń: 30060

Audi A6 C6 2.0 TDI PD 140KM (BLB/BRE)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch/Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.3

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.7 TDI1803808.97.0
3.0 TDI2254507.38.0
3.0 TDI2334557.47.5

26.05.2015RobertTak

"Jeżdżę autem od 5 lat i po części zgodzę się z opisanymi usterkami. Przy 150 tys. miałem problem z głowicą ale po zrobieniu nie miałem żadnych problemów z tym autem. Dwómas poleciał koło 270 tys. ale była to jak dla mnie naturalna rzecz że trzeba ją zrobić po tylu tysiącach km. Turbina - raz na jakiś czas trzeba ja przeczyścić i jest jak nowa na kolejne tysiące km. Plusy ?? idealne zawieszenie (chodź twarde), idealne prowadzenie auta, wysoka kultura pracy silnika jak i skrzyni. Bardzo dobre wytłumienie w środku. Wysokiej jakości materiały. Zero rdzy !! Na trasie potrafiłem zejść poniżej 5 l/100. Zero korozji pod spodem po 12 latach auta. "


19.06.2014WojtekNie

Turan 2.0 tdi 2007r najgorszy silnik diesla!!!! nikomu nie polecam przy 56tyskm poszła glowica 68tyskm siadła turbina spalanie 9.5l miasto 6.5 trasa z klima 110-120kmh"


02.02.2015ArkadiuszNie

Przez 4 lata eksploatacji autka z tym silnikiem (2.0 TDI 16v 140KM BKP) 2 razy brałem lawetę. Najpierw pompa paliwa przy 90tys, a potem pompo wtryski przy 110tys. Dodatkowo silnik bierze sporo oleju, będzie średnio 1 litr na 4tys km. Na szczęście to autko nie ma DPF'u, co jest niewątpliwą zaletą. Poza tym silnik jest dynamiczny i stosunkowo ekonomiczny (na trasie). Passata serdecznie polecam, 2.0 TDI BKP już nie koniecznie..."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 3):
(7.5)
Trwałość silnika
 7.33/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 9.67/10
Koszty utrzymania
 4.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

a6 c6 15.11.2020
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Bardzo dobry samochód, małe spalanie, części ciut drogie wymiana pompy oleju była przy 370k km
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:małe spalanie, brak korozji
Wady:pompa oleju padła przy 370k km rozpadł się egr przy 372k km
Rocznik / Przebieg:2005/380000
Damik 12.01.2018
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: Brzmienie dużo lepsze od passata z podobnego rocznika wygodny dobrze spasowany, zawieszenie sztywne
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:sztywne zawieszenie dobre spasowanie elementów dynamika niska awaryjność bardzo dobre nagłośnienie nawet w wersji podstawowej
Wady:średnio kosztowne części jednak troszkę za mało mocy jak na taką zabudowę
Rocznik / Przebieg:A6C6/2005/236000
Lukas 28.03.2015
Średnia:
(6.50)
Tak
Opinia: komfortowe siedzenie szczególnie jak się ma skórę i kubełki plus podgrzewane siedzenia wizualne emocje i sportowy charakter dodaje pakiet s-line wygoda również dzięki multifunkcyjnej kierownicy climatronikowi oraz duzej kolorowej nawigacji plus komputerowi spalania
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:komfort jazdy na najwyższym poziomie idealne prowadzenie super przyspieszenie male spalanie
Wady:wszyscy skarżą się na pompy olejowe a ja zatem mam już 6 audi z silnikiem 2.0tdi KOD BLB!!! i w żadnym nie wymieniałem pompy olejowej ani trzpienia w pompie olejowej który to on robi tą wadę a niektóre moje audi miały przebiegi nawet po 300 000km!!!
Rocznik / Przebieg:a6c6/2004/164000