alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)Wyświetleń: 17904

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2007-2011

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021512.84.7
2.0 HDi13632010.65.5
2.0 HDi14032010.15.3

09.01.2014Romek Tak

Citroen C5 1.6 HDI 110KM przebieg 158 tys zero problemów .Auto przywiozłem z Francji dwa lata temu z przebiegiem 109 tyś osobiście zrobiłem 50 tyś .Auto duże wersja kombi ale silnik spokojnie daje sobie radę ,jest bardzo dynamiczny ,spalanie wprost nie do uwierzenia średnio 6.5 L a mam dość ciężką nogę .Na trasie super się sprawuje jest cichy i spokojnie można jechać 180 km/h .Auto posiada filtr cząstek stałych ,koło dwumasowe ale nie mam żadnych oznak awarii.Bałem się przed kupnem francuza ale dziś nie wyobrażam sobie innego auta oraz innego silnika .


06.01.2016Andrzej LDNie

Wszystkim gratuluję, tzn. że tylko ja mam pecha w marcu poszła turbina a w grudniu na święta poszedł silnik i co napisać dobrego a kupiłem go jako dwulatka , ciekła przepustnica przejechałem nim 50 tys. i poszedł w p ....


16.08.2018Eda Tak

Witam Mam ten motor w 307 kombi. Fabrycznie trochę słaby jak na 1500kg masy pojazdu, ale sprawę rozwiązało wgranie mapy 130 KM. Trzeba uważać na turbinę, a właściwie na jej smarowanie, silnik gaszony po 60 sekundach a nie od razu, wymiana oleju co 10000 km, a co 100 tysięcy wąż od smarowania trzeba tylko wywalić z niego takie dwa sitka. Dwumas wywalił poprzedni właściciel, także mam z głowy. Jeśli leje się dobrej jakości paliwo i dba o smarowanie turbo - silnik jest bezobsługowy. Średnie spalanie jakie mi pokazuje przy 50/50% miasto/trasa to 5.5 litra a więc wynik bardzo dobry. POLECAM!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Peugeot 308 SW I generacji 07.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Autko z 2008 r. wersja nadwozia SW czyli kombiak wersja premium. Autkiem póki co zrobiłem niewiele najazdu bo około 5000 tys. głównie miasto i czasami trasa odcinki do 100 - 200 km. Paliwożerny nie jest bo przy mojej ciężkiej nodze spala w mieście 6,2 litra więc uważam, że nie jest najgorzej. Auto bardzo przestronne i wygodne w życiu nie myślałem, że będę jeździł Francuzem ale raczej nigdy nie wsiądę już do Niemca :) a kilka ich miałem. Zawieszenie miękkie bardzo wygodne. Silnik pracuje ładnie i cicho, ważne żeby na czas dokonywać przeglądu i wymiany płynów, rozrząd też raczej wymieniać szybciej niż zaleca instrukcja serwisowa. Z rzeczy upierdliwych mogę wymienić elektronikę a mianowicie problem ze stykami czujników zapięcia pasów coś co przyprawia o chęć wyrwania części kokpitu razem z kablami i ciśnięcia nimi przez okno, jak już zacznie piszczeć to nie przestanie! Generalnie w wielu autach ten sam problem styki w kostkach ;) Ostatnio wywala błąd Depolution system faulty czyli nic innego jak problemy ze spalaniem, nie wiem czy jest to spowodowane moją ciężką nogą i jazdą głównie w mieście bo jak się FAP zapcha to już kicha dlatego staram się go przepalać i wrzucić autko na wyższe obroty ;) Ogólnie z auta i jazdy nim jestem bardzo zadowolony. Jest do niego dużo części ogólnodostępnych, następny z pewnością też będzie Peugeot 308 II abo 508 ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, przestronne wnętrze, fajne opcje wersja Premium, szklany dach itp. silnik dynamiczny i zarazem oszczędny i bezawaryjny
Wady:niektóre bajery elektroniki potrafią zadziwić lecz to niewielkie usterki praktycznie do usunięcia bez kosztów
Rocznik / Przebieg:2008, 175 tys.
Siwy 19.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: wszystko działa bardzo poprawnie i nie mam z autem żadnych kłopotów,wbrew opinią o autach z Francji jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie pisze tu o aucie którym przejechałem 20tys,tylko 3 lata jazdy i 80tys km bez najmniejszych usterek. Silnik super oszczędny i bardzo dynamiczny,świetnie przyspiesza i mało pali. Auto wygodne,komfortowe,zawieszenie bardzo miękkie,po przejechaniu 1000km nie czuć zmęczenia.Polecam przebieg 170tys a auto jak nowe.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo wysoki komfort,super wyposażnie dachy klimatronic,silnik bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny i bezawaryjny.
Wady:zero
Rocznik / Przebieg:Peugeot SW 308 2009 170tys