alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)

Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)Wyświetleń: 5781

Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)

Okres produkcji: 2013-2018

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1498
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 0W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 TDCi7519018.34.8
1.5 TDCi100250154.8

07.02.2018BartTak

Jestem drugim wlascicielem. Pomimo sporego juz przebiegu silnik dziala bez problemu. Oddalem do Forda do wykupienia gwarancji i silnik byl dokladnie sprawdzany czy mozna udzielic na niego gwarancji. Poza potrzeba wymiany paska rozrzadu zadnych problemow nie stwierdzono. Jak na mondeo to troche za mala moc, ale za to jest ekonomicznie - wypad nad morze - 500km, srednie spalanie 5.2, bez oszczedzania. Przeglad co 25 albo 30 tys.


31.07.2019Turneo connectNie

90 tys kilometrów i strzeliła zębatka walka rozrządu.


12.10.2017MiłoszTak

Wyczes!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(4.88)
Trwałość silnika
 5.5/10
Niezawodność auta
 5.5/10
Spalanie ON
 4/10
Koszty utrzymania
 4.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

tourneo connect 24.07.2020
Średnia:
(0.75)
Nie
Opinia: Nie polecam tego modelu mają wadę napinacza paska rozrządu. W moim przypadku pękła sprężyna napinacza co skutkuje krzywymi zaworami i prawdopodobnie pękniętymi tłokami. Zaznaczam że jest to samochód z 2018 r.
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2018 84000
Ford tourneo connect 31.12.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Silnik rewelacja, auto z początku 2016r. Pierwsza usterka to wypalona UPG przy 362tkm. Obecnie ma 390tkm i śmiga aż miło. Sprzęgło wytrzymalo 270tkm. Turbo jeszcze oryginalne
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2016, 391000