alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)

Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)Wyświetleń: 4630

Ford Tourneo Connect Mk2 1.5 TDCi (120KM)

Okres produkcji: 2013-2018

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1498
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna173
Przyspieszenie (0-100km/h)13.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 0W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 TDCi7519018.34.8
1.5 TDCi100250154.8

25.11.2017PawełTak

Wspomniana wysoką kulturę pracy, jak i dynamikę mogę smiało potwierdzić, jak dla mnie wersja ze 120KM jest wystarczająco dynamiczna, nie mam problemów z wyprzedzaniem nawet na autostardzie (130km/h + 6 bieg nie stanowi dla auta problemu). Auto dobrze wyciszone. Na trasie 1000km na autostradzie najnizsze spalanie udalo mi sie osiagnac na poziomie 4,7. Codzienne trasy poza miastem, normalne drogi i krotkie dystanse do sklepu i spowrotem (mieszkam w mniejszej miejscowosci) daje spalanie na poziomie 5,1. Przed zakupem czytalem opinie ze auto długo się nagrzewa, jeśli chodzi o silnik to chwile to trwa, ale wewnątrz auto nagrzewa się szybciej i nie trwa to na pewno 30km jak to niektorzy pisali.


12.10.2017MiłoszTak

Wyczes!!!


26.08.2018ŁukaszTak

Potwierdzam problem (z oprogramowaniem silnika ?) polegajàcy na tym, że przy zmianie biegów bądz po prostu wrzuceniu na luz obroty same rosną na kilka sekund ! A jeżdzę jak widać praktycznie nowym samochodem ! Dynamika, spalanie, kultura pracy - super.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(4.88)
Trwałość silnika
 5.5/10
Niezawodność auta
 5.5/10
Spalanie ON
 4/10
Koszty utrzymania
 4.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

tourneo connect 24.07.2020
Średnia:
(0.75)
Nie
Opinia: Nie polecam tego modelu mają wadę napinacza paska rozrządu. W moim przypadku pękła sprężyna napinacza co skutkuje krzywymi zaworami i prawdopodobnie pękniętymi tłokami. Zaznaczam że jest to samochód z 2018 r.
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2018 84000
Ford tourneo connect 31.12.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Silnik rewelacja, auto z początku 2016r. Pierwsza usterka to wypalona UPG przy 362tkm. Obecnie ma 390tkm i śmiga aż miło. Sprzęgło wytrzymalo 270tkm. Turbo jeszcze oryginalne
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2016, 391000