alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)Wyświetleń: 29205

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)12,1
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3,9
Spalanie - średnie [l/100km]4,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 5

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dCi1303009,55,1
2.0 dCi1603808.75.9
1.5 dCi9020012.54.5

04.03.2020Scenic III 15dci110 2013/2014rNie

Nigdy więcej używanego małego diesla, a był serwisowy do 145tys, sprzedałam za bezcen handlarzowi, bo koszt remontu był ogromny, pewnie handlarz wleje motodoktora i puści gówno następnemu frajerowi.


20.10.2018ArekNie

Nigdy więcej diesla ! Drogie części i serwis, spalanie 6 owszem jak się bardzo ostrożnie po emerycku jedzie, bo na autostradzie przy 140km/h 7,2/100, a w mieście ponad 8, wracam z powrotem do 1.6 lub 2.0 z gazem


22.04.2019Megane III GTTak

Kolejny raz sprawdza się powiedzenie "jak dbasz tak masz", silnik bezawaryjny, serwisowany regularnie olej i filtry co 10 tys, paliwo nie od Mietka zza stodoły. Żadnych problemów, po 3 latach użytkowania. Polecam niezdecydowanym i włóżcie między bajki teksty zazdrosnych fanów niemieckiej motoryzacji z 2,0 TDi pod maską non stop w warsztacie jakoby francuski to tylko...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 3):
(8.92)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8.33/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 81

Opinie użytkowników

Megane III 18.11.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: SUPER AUTO
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Ponad 190tyś kilometrów 0 (zero) usterek, wad czy awarii . Olej co prawda wymieniam co 12 tyś km. Pojazd kombi, 1.5 dci szybki zwinny i co ważne ma odejście jak na 110KM
Wady:Brak napraw u znajomych mechaników - pogniewali się na mnie Natomiast coraz więcej widać passatów fordów no a o oplach już nie wspomnę. Coś się odwróciło w naprawach i uwielbianiu "niemców" - prawda?
Rocznik / Przebieg:2014 kombi 1,5 dci
Megane 3 hb 24.09.2020
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: W moich rękach od dwóch lat. Fajne auto za fajne pieniądze (jeśli chodzi o rynek wtórny) Zrobiłem nią 25tys. Km jedyne awarie to błędy na komputerze (czujnik ciśnienia paliwa) A tak to elegancko bez awarii. Spalanie na poziomie 6l
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2009
Arsen 19.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód firmowy więc jeżdżony na ekstremalnym poziomie czyli lato zima ,miasto,trasa itd.Nie ma co narzekać i pisac bajki o renówkach że sa awaryjne.Przebieg 180tys z wymiany to tylko rozrząd i hamulce i tyle,Silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu elastyczny mało palący i bardzo dynamiczny.Na trasie spala po niżej 5L przy prędkościach 140KM/h dobre przyspieszenie i bardzo równa praca silnika.Maiłem kilka aut Focus,Golf i Peugeot 307 i jestem pod dużym wrażeniem Megane.Auto jest komfortowe ciche i nie męczące pod czas dalekiech wyjazdów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie przy ostrej jeździe,wygod,komfort,silnik dynamiczny cichy i elastyczny
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Megane 2010r weersja Kombi 180tys