Okres produkcji: od 2013
Wersje nadwozia: crossover
Pojemność [cm3] | 1598 |
Moc [KM] | 130 |
Moment obrotowy [Nm] | 320 |
Doładowanie | Turbosprężrka |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 190 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.9 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 5.1 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.1 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 4.4 |
?Typ oleju | 5W30 Niskopopiołowy |
LIlość oleju | 5.5 L |
Wymiana oleju | co.30.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne Siemens |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 110 | 260 | 11.9 | 3.8 |
28.04.2020Nissan Qashqai 1,6DCI 130KM
Doświadczyłem głównych wad opisywanych tego silnika na własnym portfelu, silnik jest OK, ale osprzęt jest okropnie drogi, komplet nowych wtryskiwaczy to wydatek blisko 10tys, a regeneracja niewiele tańsza, do tego cieknąca pompa wtryskowa, auto ma przebieg zaledwie 160Tkm, poprzedni właściciel serwisował go w serwisie Nissana, na gwarancji bły już raz wymieniane wtryski i pompa, teraz czytam, że większość aut z tym silnikiem ma problem z wtryskami i ich słabą żywotnością. Jestem zły, że dałem się namówić na diesla, miałem benzyniaka, brał trochę oleju, ale to nic w porównaniu kosztów diesla.
22.01.2017Tom
Jeżdżę trzeci miesiąc i jestem mega zadowolony. Silnik dynamiczny i oszczędny. Jak dla mnie bajer...
03.10.2013Carlos
Moj Nissan Qashqai piękny i modny z super nowoczesnym silnikiem.Jednostka bardzo elastyczna, z niskim poziomem spalania w mieście średnio 6.5 litra w trasie około 5 litrów na 100km. Maksymalny moment obrotowy jest bardzo wysoki jak dla tej pojemności bo wynosi 320 NM. Dodatkowo muszę wspomnieć,że silnik wcale nie brzmi jak tradycyjny Diesel z jego nieodłącznym klekotem.Dźwięk jest słabo słyszalny i nieodczuwalny wewnątrz pojazdu. Reasumując gorąco polecam ten silnik."
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.5l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:6.2l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.5l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.5l/100km
Spalanie - trasa:5.1l/100km
Spalanie - średnie:6.4l/100km
Polecane silniki