alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane IV 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)

Renault Megane IV 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)Wyświetleń: 6560

Renault Megane IV 1.5 Energy dCi 110KM (K9K 646/846)

Okres produkcji: od 2016

Wersje nadwozia: hatchback,kombi,sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.6
Spalanie - miasto [l/100km]4.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.4
Spalanie - średnie [l/100km]3.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf Full-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 160.000 lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.6

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi9022014.13.7
1.6 dCi13032010.64.0
1.6 dCi1633808.95.3

18.04.2019Megane IVTak

Bardzo oszczędny silnik o dobrej dynamice, wymiana oleju co 12 tys. km z uwagi na spory udział jazdy w cyklu miejskim, auto świetnie wyciszone jak na diesla, silnik dotychczas bezawaryjny


22.04.2020scenic grand 1,5dciNie

Potwierdzam ten silnik to porażka


24.03.2020megane III 15DciNie

ten silnik do skarbonka bez dna, nawet ciężko to g.... sprzedać, pozbyłem się tego szajsu


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 3):
(9.92)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Megane IV 24.07.2020
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: To jest moja 3 Meganka. Poprzednie to II i III. Obecna IV to odlot w stosunku do poprzedniczki. Komfort na plus, wykończenie, spasowanie środka, o wyglądzie chyba nie muszę pisać. Jeśli chodzi o silnik to jestem bardzo zadowolony. Ekonomiczny, dynamiczny i cichutki jak na diesla. Kultura pracy zachwyca. Super auto!!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Za dużo pisania
Wady:Delikatny lakier
Rocznik / Przebieg:2017/65000
Kris 17.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Pozytywnie zaskoczony.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Megane IV 2017
Olo 17.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam ! Mam odniesienie do poprzedniego modelu więc mogę stwierdzić jednoznacznie że jest duża poprawa.Co do silnika zmiany nie odczuwam jest identycznie jak w starszej wersji bo nic się nie zmieniło,z drugiej strony co mają zmieniać jak jest idealnie,niskie spalanie,elastyczność,dynamika wszystko na najwyższym poziomie.Spalanie na poziomie 5.2-5.5 średnio miasto maksymalnie 6.5l trasa to różnie od 3.7 do 4.8 w zależności od prędkości i stylu jazdy ale nie więcej,no chyba że jedziemy z prędkością 160km to wtedy 7LNatomiast środek bardziej komfortowy lepsze wyciszenie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.Duży plus w porównaniu od wersji poprzedniej lepsza widoczność do tyłu (wersja Kombi).Reasumując auto z zewnątrz i wewnątrz bardziej dopracowany,komfortowy i ładny.Co do silnika nic się nie zmieniło jest dobrze a nawet bardzo dobrze,auto godne polecenia .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:duży komfort podróży,dobre wygodne fotele,dobra widoczność do tyłu(wersja kombi)dobry silnik niskie spalanie,dobra elastyczność.dobre zawieszenie .wygląd bardzo dobre wyposażenie .
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:Megane GrandTour 2016r 47.tys