alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa E W213 200 d 150KM (OM654)

Mercedes Klasa E W213 200 d 150KM (OM654)Wyświetleń: 2404

Mercedes Klasa E W213 200 d 150KM (OM654)

Okres produkcji: od 2016

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1950
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]360
DoładowanieBi-Turbo
Skrzynia biegów9-automat
Prędkość maksymalna224
Przyspieszenie (0-100km/h)8.4
Spalanie - miasto [l/100km]4.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]3.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuMB 229.51 / MB 228.31
LIlość oleju
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.5

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
220 d1944007.34.3
300 d2453706.26.3
400 d3407005.05.7

02.08.2020E220d w213Tak

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

S213 01.08.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Cichy i komfortowy samochód.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Mam wersję kombi, z tyłu jest zawieszenie na poduszkach pneumatycznych. Efekt ? Ten samochód płynie po drodze, jak jacht po morzu :) Samochód posiadam prawie dwa lata, nakręciłem na razie 50.000 km, więc wiele o trwałości i awariach nie powiem. Jak dotąd tylko serwis olejowy z filtrem co 15.000 km, raz zmiana filtra paliwa oraz filtra powietrza na sportowy K&N. Skrzynia biegów jest rewelacyjna, bardzo miękko zmienia biegi, mimo niedużej mocy przy tej masie (150 KM, 1.9 tony) samochód jest żwawy, znacznie lepiej niż Mazda 6, którą miałem wcześniej (150 KM, 1,6 tony).
Wady:Trochę źle wyprofilowana podłoga przy tunelu środkowym w okolicach stóp kierowny. Po dłuższej jeździe odczuwam drętnienie stopy i muszę szukać wygodniejszej pozycji dla niej. Powodem jest to, że podłoga jest pochylona (półokrągła) i stopa sama przybiera niewygodną pozycję. Wcześniej jeździłem służbowym Seatem Leonem, tam była specjalna płaska podkładka na stopę pod właściwym kątem, nie odczuwałem dyskomfortu. Poza tym nie mam do czego się przyczepić, ewentualnie nawigacja mogła by być bardziej intuicyjna. Mam porównanie do AUDI A4, którą przejeździłem ponad 65.000 km po całej Europie. Znacznie więcej możliwości, łącznie z podaniem cen paliw na okolicznych stacjach (realnych), rozkładem lotów z dowolnego lotniska, rozkładem jazdy pociągów, autobusów, wydarzeniami lokalnymi itp.
Rocznik / Przebieg:2016 / 55.000