Okres produkcji: 2010-2014
Wersje nadwozia: Van
Pojemność [cm3] | 1997 |
Moc [KM] | 163 |
Moment obrotowy [Nm] | 340 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 205 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.5 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 7.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.9 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.9 |
?Typ oleju | Formula Ford 5W30 |
LIlość oleju | 5.5 L |
Wymiana oleju | po 20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | po 200.000 km lub 10Lat |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne Delphi |
13.06.2018Olek
Przesiadlem sie z pasata b7 2.0 tdi na galaxy 2.0 tdci 2011 i musze powiedziec ze silnik forda bije na glowe tdi pod kazdym wzgledem, duzo ciszej chodzi i jest bardziej elastyczny, spalanie w porownaniu z pasatem jest okolo 1l wiecej, ale tutaj gabaryty robia duzo. Mysle ze to najlepszy diesel 2l dostepny na rynku
22.04.2018Konrad
Posiadam Mondeo z 2011 roku 2.0 163KM , ale ma symboliczny przebieg bo 87000 km. Silnik mocny i bardzo fajnie napędza Mondeo, bardzo elastyczny i w miarę ekonomiczny w Warszawie pali 7,1 w lecie i 8 w zimie. Silnik bezawaryjny i póki co jest w rewelacyjnej kondycji, ale to zasługa przebiegu. Dwumas i sprzęgło także bez zarzutu, pali na dotyk. Największa zaleta to dynamika to auto ma kopa z tym motorem bez problemu na autostradzie 200km/h
22.05.2020Ford Mondeo MK4
40 tys. km bez żadnych awarii. Wymiana oleju co 15 tys. km z kompletem filtrów. Polecam.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:6.5l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.4l/100km
Spalanie - trasa:5.6l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:9.0l/100km
Spalanie - trasa:6.0l/100km
Spalanie - średnie:7.6l/100km
Polecane silniki