alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 508 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)

Peugeot 508 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)Wyświetleń: 4792

Peugeot 508 I 1.6 e-HDI 114KM (DV6CTED)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]114
Moment obrotowy [Nm]270
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)11
Spalanie - miasto [l/100km]5.0
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W-30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11224011.34.8
2.0 HDi1403209.85.2
2.2 HDi2044508.25.9

26.07.2018MichałTak

Silnik według mnie jeśli chodzi o Diesle bo benzyny według mnie za dużo palą (według mnie o około 1/3 więcej przy takiej samej dynamice jazdy)- rewelacja pod względem kultury pracy, małego spalania, nie brania oleju, bezawaryjności, w miarę dobrej dynamiki i wystarczającej elastyczności. W dużym i dość ciężkim Peugeot 508 112/115koni to czasem trochę mało przy wyprzedzaniu z 4-5 osobami na pokładzie, ale można naprawdę ekonomicznie przejechać na jednym baku z gór nad morze i z powrotem - bak 72 litry spalanie w trasie około 5-5,5l/100km przy cięższej nodze, w mieście z klimą w korkach Wrocławskich ok 6-6,5l/100km. Czasem może zaskoczyć komunikatem usterka silnika (service) ale zazwyczaj wynika to albo z częstego jeżdżenia na głębokiej rezerwie albo kiepskim paliwie albo jest związane z koniecznością wypalenia sadzy w filtrze cząstek stałych (u mnie w razie potrzeby odpala się przy przekroczeniu 3tys. obr/min silnika) i trzeba jechać kilka/naście kilometrów bez zwalniania poniżej 60km/h albo raczej 2000obr/min. Może to też wynikać z przebiegu 230000km albo z jazdy głównie po mieście (na szczęście jest obwodnica A8 i autostrada A4 to można przegonić autko). Jeszcze też nie dolewałem płynu do DPF ani nie zmieniałem paska rozrządu bo mechanicy twierdzili że przy 240tys.km czyli jak w wersji wcześniejszej silnika 1.6 HDI a nie tak jak tu jest napisane 180tys.km chyba że to błąd - i zaraz mi strzeli :) wtedy smutno będzie się żegnać z 508ką bo zachowuje się wdzięcznie. Oczywiście wymiana oleju po 20tys.km to max - lepiej po 15tys.km albo ideał po 10tys.km, ale jak się robi 30tys.km rocznie to trudno tak często znajdować czas na mechanika, są ciekawsze miejsca do zwiedzenia...


25.11.2017DawidTak

Witam posiadam Peugota 3008 z tym motorem i naprawdę polecam . Rok 2011 prebieg orginalny 284 380 tyś


31.01.2019Peugeot 208 e-Hdi S&S manual 6Tak

Peugeot 208 e-HDi z roku 2013. Kupiony nowy w Peugeot Polska. po 6 latach przebieg 140 tysięcy. Żadnej awarii, czy choć by symptomów jakiejś nadchodzącej usterki. Olej zmieniany co 10-15 tysięcy. Filtry i przeglądy zgodnie z książką serwisową. Po tym przebiegu w zbiorniku pozostało jeszcze 40% dodatku FAP. Średnie spalanie na dystansie ostatnich 10 tysięcy km wyniosło 4,6L/100km. Silnik w tym małym samochodzie, to rewaluacyjne osiągi i niskie spalanie. Silnik pięknie startuje z funkcji STOP dzięki "odwracalnemu" alternatorowi. Bez szarpnięć, miękko i cicho. Na pewno lepiej niż z rozrusznika.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

5008 28.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: nie ma lepszej limuzyny w tej cenie , eksploatacja tania , dochodzi małe spalanie i tanie części - POLECAM
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:tanie części typu klocki i itp.
Wady:kupiłem jak miał 140 tyś po 60 tysiącach eksploatacji - linki od podnośnika szyb wymieniałem w lewych i prawych , rozrząd z pompą 500 zł amortyzatory 800 zł , filtr cząstek stałych zastanawiam się czy jest bo w ogóle nie odczuwam że go mam
Rocznik / Przebieg:2011
508 sedan 30.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam jeden z najlepszych silników
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:wiele
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:2011
Mariusz 10.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Miałem kilka diesli, super auto po 12 000 km mogę polecić 508 z silnikiem 1,6 choć szukałem 2 litry, ale jestem mile zaskoczony. Dynamika na niezłym poziomie jak na taka pojemność, bałem się , że będzie problem z wyprzedzaniem. Nie ma problemu nawet bmw można wyprzedzić na trasie. Poprzednio jeździłem bmw z silnikiem 3.0 przy spalaniu 10 na 100 tu ekonomia wygrywa. Super gorąco polecam!!!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Spalanie komfort wygoda
Wady:bBachy mogły by być grubsze
Rocznik / Przebieg:508/2011/1600
Alan 27.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam auto totalnie bezawaryjne z bardzo niskimi kosztami użytkowania.Silnik o nie wielkiej pojemności a sprawdza się wyśmienicie w tym aucie.Ogromnym plusem jest spalanie które średnio nie przekracza 5.0l a na trasie spokojnie zejdziemy po niżej 4l.Ponadto auto jest bardzo komfortowe i świetnie wyposażone.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie,dobry cichy i dynamiczny silnik,wysoki komfort oraz super wyposażenie,dobre zawieszenie
Wady:?
Rocznik / Przebieg:508 2011 r 140.000 km