alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)

BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)Wyświetleń: 21294

BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: hatchback coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,0
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
116d11526010.34.4
120d1773507,14.9
123d2044006.95.2

16.06.2019390LTak

Bardzo dobry samochodzik


23.10.2018MarekNie

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.Uważam ten silnik za klęskę inżyniera .Jak tak ma pracować silnik w aucie segmentu premium to dziękuje.


19.12.2020118d E87 LCITak

Odpowiedz do opinii: Marek 23.10.2018 Brzydka praca silnika to znak iż trzeba wymienić rozrząd. Drgająca gałka to wadliwa, już sypiąca się dwu masa. Prosił bym o niewypowiadanie się na temat czegoś, o czym nie ma się pojęcia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 4):
(8.88)
Trwałość silnika
 8.75/10
Niezawodność auta
 9.75/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

118d E87 04.01.2021
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Polecam bardzo dobry silnik zakupiłem z przebiegiem 170 tyś. sprzedałem gdy miał 230 tys. już do zrobienia był rozrząd. Osobą kupującą to akurat z mojej rodziny i do dzisiaj wiem że dalej śmiało pokonuje kilometry. Oczywiście wymiana oleju itp co 10-15 tys. km. Bardzo mało palił trasa 90 km/h- 4,7do 5,5 autostrada 5,8-6,2 a miasto 7,5. Autem jeździłem 6 lat i żadnego wkładu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:-bardzo wygodne fotele -niskie spalanie
Wady:-drogie części -mało miejsca z tyłu
Rocznik / Przebieg:2007 230 tyś.
118d E87 LCI 19.12.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Samochód fajny. Silnik już mniej, rozciągający się łańcuch. Poleca się wymianę przed czasem. Po awarii łańcucha możliwa naprawa bez ściągania głowicy, jeżeli nie zostały skrzywione zawory, najczęściej łamią się tak zwane "Pieski". Do wymiany rozrządu trzeba wyciągnąć skrzynie, a najlepiej cały silnik, gdyż łańcuch znajduje się na tyle silnika. Skrzynia manualna niezniszczalna ZF. Czy polecam? Myślę ze tak, aczkolwiek trzeba dbać o wymianę oleju i nie zapominać o przedwczesnej wymianie łańcucha.
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Skrzynia. Wygodny, schludne wnętrze.
Wady:Silnik. Zapiekające się wtryski.
Rocznik / Przebieg:2008/230000
Maciek 24.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Super auto dla młodych, dynamiczny i oszczędny, tylny napęd frajda dla kierowców, automat i skóra dopełniają szaleństwa
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:dynamiczny, zwrotny, z automatem - bajka,
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:E87/2009/85000
Kaz 06.02.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: trwały i ekonomiczy silnik i samochód
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:ekonomiczny, dynamiczny
Wady:drogie części zamienne
Rocznik / Przebieg:118d/2005/218000 km