alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 112KM (DV6C)

Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 112KM (DV6C)Wyświetleń: 16349

Peugeot 308 I FL 1.6 HDi 112KM (DV6C)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)11.4
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.7

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9223012.44.2
2.0 HDi15034011.24.9
2.0 HDi16334010.36.7

17.10.2019Citroen C5 2010rTak

"Gdy kupiłem C5 miał przebieg ok.100 000 więc zrobiłem przez 3,5 roku około 240 000km 98% w mie ście gdyż jeżdze na taxi. Z silnikiem nie miałem problemów. Raz wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia i dwa razy wymieniłem sprzęgło z dwumasą. Filtr DPF mam zapchany w 99% od przebiegu około 180 000km ale po za komunikatem z komputera nic się nie dzieje.Podobno w tej wersji nawet jeżeli filtr jest zapchany w 100% to komputer nie wchodzi w tryb awaryjny jak w nowszych modelach. Spalanie w mieście lato 5,6L zima 6,2L Mamy też drugą C5 z roku 2011 z silnikiem 1,6 hdi 115KM ale są już tam wtryski elektromagnetyczne BOSCHA które po 180 000km trzeba było wymienić 3 z 4 koszt wymiany około 1000zł /szt/każdy.


14.03.2015RobiTak

Niewiarygodnie oszczędna jednostka średnie spalanie w wersji kombi przy spokojnej jeździe to 4.6L miasto 5.7L coś niesamowitego.Dodatkowo muszę powiedzieć że ten silnik prawie wogóle nie słychać jest tak cichy,kultura pracy na najwyższym poziomie,silnik elastyczny .rewelacja !!!


24.02.2015KarolTak

co do tej jednostki to powiem tak,niskie spalan ie,dobra dynamika,świetne przyspieszenie,bardzo dobra kultura pracy.Awarii ZERO !!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(9.38)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 9.75/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

308 I FL, Hatchback 12.11.2020
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Auto bardzo dobrze się prowadzi, jest wygodne i komfortowe. Idealne zarówno do miasta, jak i na dłuższe trasy. Spalanie bardzo niskie. Ogólnie auto godne polecenia. Co do wad - skrzynia biegów manualna, 6-cio biegowa - często "haczy". Nie jest to tylko i wyłącznie wada mojego egzemplarza. Kolejną bolączką jest układ wtryskowy silnika 1.6 HDI o mocy 112 km (produkowany do 2013 roku). Zastosowane wtryskiwacze pizoelektryczne SIEMENS bardzo często ulegają uszkodzeniom w okolicach przebiegu 160 tyś. Problemem są bowiem cewki. Wtryskiwacze te nie lubią słabej jakości paliwa.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:prowadzenie, widoczność, elastyczność, spalanie
Wady:nieprecyzyjna skrzynia biegów, wtryskiwacze SIEMENS
Rocznik / Przebieg:2011 ROK / Przebieg 145260 KM
Michał 18.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie to 4,2 l przy bardzo delikatnej jeździe, przy dynamicznej oscyluje w granicach 6 l. Silnik pracuje cicho, nie telepie nadwoziem. W ubiegłym tygodniu przekroczyłem 300 tys. i jedyną rzeczą jaką robiłem poza eksploatacyjnymi rzeczami to wtrysk (regeneracja). Sprzęgło, turbina, koło dwumasowe, zawieszenie oryginalne i w bdb stanie. Ludzie nie doceniają francuzów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:cichy niskie spalanie niska awaryjność tanie części
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:peugeot 308 2013 1,6 ehdi
Mariusz 07.03.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Samochód całkiem dobrze się sprawuje, mam go od ponad roku, nic się nie zepsuło. Po wyjeździe do Bułgarii trzeba było zmienić tarcze i klocki( ok 3200 km przejechane, średnie spalanie ok 5,2l/100km) Samochód spala na trasie, przy poniżej 100km/h ok. 4,5l/100km, średnio przy jeździe do pracy ok 5,4l/100km, natomiast autostrada 150-160 km/h to 6,6-7l/100km.Teraz ma 120000km na liczniku i w tą zimę wyskoczył błąd silnika przy mrozie ok -20 C( przymarzła wilgoć w filtrze paliwa i komputer uznał, że jest wyciek z instalacji paliwa po dostaje za mało paliwa, po skasowaniu błędu i wymianie filtra jest ok.). Na razie nic nie stuka i nie trzeszczy , jest ok.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.5-7l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:pakowny, bezusterkowy, ekonomiczny
Wady:wygląd
Rocznik / Przebieg:308SW/2012/120000
Leszek 30.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Można rzec ideał ,dobre wyposażenie,komfort,niskie spalanie i ładna sylwetka.Autko mam od nowości jestem bardzo pozytywnie zaskoczony świetny układ jezdny bardzo miękki silnik bardzo dobry,dynamiczny i oszczędny a przy tym bardzo cichy jak na diesla.Najlepsze w tym aucie jest spalanie na trasie można osiągnąć wynik 3.4L na 100km a w mieście przy bardzo oszczędnej jeździe nawet 5L i te dane które podaje producent prawie się pokrywają .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:niskie spalanie, duży komfort podróżowania, miękki i wygodne zawieszenie, silnik dynmaiczny, cichy i oszczędny, super wyposażenie
Wady:szukałem ale nie znalazłem może w przyszłosci FAP ale teraz nic
Rocznik / Przebieg:308 2011r 74 tyś