Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni /pompa rotacyjna
Turbosprężarka: Ze stałą geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 90.000 km
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Brak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi k
0.00
Zalety:
niskie koszty serwisu
dostępność części
prosta konstrukcja łatwa w naprawie
niskie spalanie
dobra dynamika
Wady:
przeciętna kultura pracy
awarie pompy wtryskowej/po 200tys
awarie turbosprężarki/250tys
lejące wtryski
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Przy tym przebiegu,to jest traktor jak to moja żona mówi. Ale... odpala i o dziwo nie kopci??.Auto w codziennej eksploatacji, średnio tygodniowo 400 kilometrów przejeżdżam .Czekam aż padnie motor ale chyba nie ma on najmniejszej chęci .Auto dość wygodne ,poznało Polskę i nie tylko. Mógłbym polecić Megi ale ma ona mankament tylnej belki 4 drążkowej. Fakt obecnie cena naprawy(zamiany) to 620 zł z wymiana.Ja juz drugi raz wymieniłem w ciągu 12 lat więc chyba nie jest to wielki koszt.
Zalety:Funkcjonalne,dośc wygodne auto(kombi). Części dostępne i tanie. Małe spalanie sr.5.2 zimą, latem 4.7L.
Wady:Tylnie zawieszenie. słabe wygłuszenie auta.
Odmiana silnika: 1.9 dti 98km | Rocznik: 2000 | Przebieg: 507000 | Śr. spalanie: 5.2zima/4.7lato |
Opinia: Bardzo dobry silnik
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: | Rocznik / Przebieg: 100 | Śr. spalanie: |
Opinia: Ten silnik to taki trochę traktorek, ale nie do zajechania. Bardzo małe spalanie na trasie 5L z klimą i w 4 osoby do 120kmh. Miasto 6L. Trochę wibruje na postoju, poza tym super. Silnik bezawaryjny. Auto Megane I kombi.
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: | Rocznik: 1999 | Przebieg: 305000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Silnik działa jak traktor, ale CLIO nim jest jak rakieta! Najgorszy jest hałas, ale silnik odpala zawsze bez problemu. Nie chcę zapeszać, ale ten silnik to bajka, uwielbiam go! Fajnie przyspiesza, jest do tego oszczędny i kompletnie bezawaryjny. Tylko lać paliwo;-)
Odmiana silnika: 80 | Rocznik / Przebieg: 2000/344000 | Śr. spalanie: 6 |
Opinia: Miałem ten silnik w Lagunce 1. Nie było za bardzo się do czego przyczepić. Były problemy z EGR ale po zaślepieniu zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Przewód doprowadzający olej do turbo sparciał i przez jakiś czas ubywało oleju. To tyle z mankamentów. Chyba,że komuś przeszkadza głośna praca to też ale poza tym nic się nie działo niepokojącego. Spalanie miasto -8l, trasa przy spokojnej jeździe to nawet 5l. Takich już nie robią a szkoda.
Odmiana silnika: 98 | Rocznik / Przebieg: 1998/340000 | Śr. spalanie: 7 |
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.