Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Bez koła dwumasowego.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Delphi
Ilość oleju: 5.3 L, typ oleju: Lotos Quazar 5W30, wymiana po: co 20.000 km lub 1 rok.
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi k
0.00
Silniki 1.4 CRDI produkowane są w wersji 75-78 oraz 90 konnej. Silnik 4 cylindrowy posiada wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z układem wtryskowym Delphi. Największą wadą wtrysków Delphi jest słaba odporność na niskiej jakości paliwo. W trosce o środowisko i przestrzeganie restrykcyjnej normy Euro 5 zamontowano problematyczny filtr cząstek stałych. Jeśli pojazd głównie porusza się w cyklu miejskim mogą pojawić się problemy. Resztki niedopalonej sadzy stopniowo zatykają filtr co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika i dużych kosztów związanych z regeneracją bądź kupnem nowego. Silnik cieszy się dobrą opinią wśród kierowców,charakteryzuje się małą awaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.Ponadto dużym plusem jest zastosowanie łańcucha rozrządu. Również kultura pracy silnika stoi na przyzwoitym poziomie. Po stronie minusów należy zapisać przeciętną dynamikę osiągnięcie 1szej "setki" zajmuje około 14 sekund.
Zalety:
jednostka mało awaryjna
niskie zużycie paliwa
wysoka kultura pracy
łańcuch rozrządu
Wady:
awaryjne wrażliwe na złej jakości paliwo
uwaga na DPF
przeciętna dynamika
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Przy 90 tys konieczność sprawdzenia naciągu łańcucha !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Samochód tragedia, wtryski po regeneracji przetrwaly jakis 1000km, caly czas problem z brakiem mocy, zaden mechanik (w tym 3 warsztaty aso) nie potrafi powiedziec o co chodzi, utopione tysiące złotych, a samochód dalej nie nadaje sie do niczego, przybywa olej, nagłe spadki mocy, stukowo spalające wtryski, jeszcze do kompletu zaczął znikać płyn chłodniczy. NIE POLECAM, TRZYMAĆ SIE Z DALEKA!!!
Zalety:brak
Wady:zerowa dynamika, turbodziura, duże spalanie, bardzo duża awaryjność, brak specjalistów do naprawy, bardzo drogie części
Odmiana silnika: 90 | Rocznik: 2013 | Przebieg: 300000 | Śr. spalanie: 6-8 litrow |
Opinia: Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem problem do serwisu ze zbyt małym ciśnieniem w spryskiwaczu szyby z przodu, po wymianie gwarancyjnej na nową pompkę niewiele się poprawiło. Spalanie średnie na poziomie 6,5litra, ale sporo jazdy po mieście. Na trasie raz udało mi się zejść poniżej 4 litrów a dokładnie 3,7 l, ale to nie była normalna jazda.
Zalety:W nie za dużym i20 ten silnik naprawdę radzi sobie doskonale Bezawaryjność póki co przejechane 70 tysięcy.
Wady:Przy odpaleniu na zimnym silniku nierówno pracuje
Odmiana silnika: 1,4 90 | Rocznik: 2016 | Przebieg: 70000 | Śr. spalanie: 6.5 miasto |
Opinia: Ma przejechane 316.000 sprzęgło wymienione po 278.000 . Spalanie jeszcze nie przekroczył powyżej 5.7 l na 100 km jeżdżę przeważnie w mieście .Olej lotos wymieniam co 10 tyś . Po przejechaniu 280.500 autko się przyduszało brakowało mocy i było większe spalanie po wgraniu nowego oprogramowanie wszystko jest ok .Bardzo fajne autko . Polecam
Zalety:niskie spalanie , dobrze trzyma się drogi cichy silnik 1.4 crdi
Wady:przydało by się kilka koni więcej .
Odmiana silnika: 1,4 crdi 90 KM | Rocznik: 2012 | Przebieg: 316.000 | Śr. spalanie: 5.7 |
Opinia: Hyundai i30 kombi. Użytkuję od 4 lat. Przejechane ok. 220000. Silnik bez zarzutu. Nie jest demonem dynamiki ale lubi obroty i dla wprawnego kierowcy przyspieszenie nie stanowi problemu. Spalanie na poziomie 5 litrów. Przy przebiegu 160000 taniutka wymiana sprzęgła. Silnik jak i samochód rewelacja.
Odmiana silnika: 90KM | Rocznik / Przebieg: 2013 | Śr. spalanie: 5 |
Opinia: Na razie wszystko bez zarzutu, auto jeżdżone od 2015 roku.
Odmiana silnika: 1.4 | Rocznik / Przebieg: 2015 / 150000 | Śr. spalanie: 4.9 |
Hyundai i20 I 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai i20 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Hyundai ix20 FL 1.4 CRDi 78KM (D4FC-M)
Hyundai i30 II 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Venga 1.4 CRDi WGT 75KM (D4FC)
Kia Venga FL 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Kia Rio III 1.4 CRDI 90KM (D4FC)
Kia Rio IV 1.4 CRDi 90KM (D4FC)
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.