Silnik 2.2 16V CRDi (D4EB/D4HB) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 64802

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 d 16V (OM654)02.08.2020

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Polecam

0.00

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)01.08.2020

Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym

Polecam

6.92

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)30.07.2020

Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowe

Polecam

8.41

Silnik 1.9 D 8V 64/68KM28.07.2020

28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Polecam

8.83

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.2 CRDI o mocach 150KM oraz 197KM zadebiutował  2006 roku w modelu Hyundai Santa Fe, a od 2009 roku montowany jest  w Kia Sorento. Jednostka 4cylindrowa, z turbosprężarką o zmiennej  zmiennej geometrii łopatek ,wyposażony w system common rail II generacji,współpracujący z 5-biegową skrzynia biegów lub automatem.Jak na tak nie wielką pojemność w stosunku do masy auta silnik sprawuję sie naprawdę przyzwoicie.Dynamika oraz kultura pracy stoi na wysokim poziomie,a wysoki moment obrotowy 435Nm w mocniejszej wersji przekłada się na dobra elastyczność . Silnik pracuje  cicho  i pali naprawdę niewiele w trasie 7.l/100km ,a w cyklu mieszanym zużycie wynosi 9 litrów przy dynamicznej jeździe.Silnik bardzo dobrze sprawdza się w modelach w segmentu SUV i Van ,wysoki moment obrotowy przekłada się na dobre parametry jednostki.Kierowcy chwalą sobie silnik z małą awaryjność oraz dosyć przyzwoity poziom spalania. W modelu Hyundai Santa Fe silnik został ułożony w taki sposób że przy ewentualnej wymianie części np.rozrządu trzeba wyjąć silnik!!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
brak uciążliwych usterek
dobra kultura pracy
niski poziom spalania

Wady:
drogi serwis
kłopotliwa wymiana rozrządu

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 290

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 59
Średnia (głosów 7):
(8.52)
Trwałość
 8.57/10
Utrzymanie
 8.57/10
Dynamika
 8.43/10

Głosy według opinii:

61

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Santa fe 2 2 2crdi 150km 13.07.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: Silnik porażka cienkie ścianki cylindra po miesiącu pękł blok kosz 5000 tysięcy złotych plus wymiana 2000 tyś szczerze nie polecam

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Brak zalet

Wady:Niska trwałość drogi blok silnika

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Michal 28.06.2018
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: moja sarento ma przejechane 250 000 i dalej smiga jak wsciekla. nie wiem skad te opinie o rozrzadzie. w serwisie powiedziano mi ze jest lancuch i ze bezobsugowy. minus za slabe wygluszenie tylnej osi i za to ze padl naped na tylne kola.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 197Rocznik / Przebieg: 2010/250000 Śr. spalanie: 10
Damian 21.06.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Dynamika wyjątkowo dobra przy tej wadze auta. Główny plus - spalanie. Silnik napędza pojazd o wadze 1.8t. W trasie przy ekonomicznej jeździe schodzę do 5.8l na 100km. W jeździe mieszanej - 8.2-8.4. W mieście potrafi spalić 12l jeśli ruch jest duży. Silnik pracuje wyjątkowo cicho (choć to pewnie zasługa grodzi i wyciszenia). Kultura pracy bez zarzutu. Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hyundai Grandeur 2.2 CRDI 155KMRocznik / Przebieg: 2008 170 000 Śr. spalanie: 8.4
Przemek 02.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobra relacja cena-jakość,spalanie W-wa : 9-9,5 autostrada przy prędkość 140-160 8,5 Przy tym przebiegu żadnych usterek,polecam w długie trasy,dobra dynamika ,szczególnie miło powyżej 100 km/h

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Santa Fe 2010 80 tyś. 197 KM
Mahaj 16.04.2014
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Bardzo dobra dynamika i dobre spalanie na poziomie 7.5L przy dość dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym.Sam silnik ładnie się zbiera cicho pracuje i jest elastyczny .Na początku myślałem że takie duże auto może mieć problemy z przyspieszeniem ale kompletnie żadnych.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Kias Sorento 2.2 CRDI 197KM 2010 r 110tyś
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.