Silnik 2.0 D 16V 136KM (D4 204T) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 102354

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 d 16V (OM654)02.08.2020

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Polecam

0.00

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)01.08.2020

Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym

Polecam

6.92

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)30.07.2020

Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowe

Polecam

8.41

Silnik 1.9 D 8V 64/68KM28.07.2020

28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Polecam

8.83

Najważniejsze informacje o silniku

2.0 DI jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie między innymi w modelu Volvo V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz Francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa . Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne. Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tyś. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-U i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa,oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców silnik 2.0Di jest jednostka udaną i mało awaryjną,przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300tys km bez jakichkolwiek awarii.Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwałe wtryskiwacze

Wady:
problematyczny filtr FAP
awarie dwumasy
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM !!!  są to te same jednostki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 210

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 80
Średnia (głosów 24):
(9.46)
Trwałość
 9.75/10
Utrzymanie
 8.96/10
Dynamika
 9.67/10

Głosy według opinii:

240

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

S40 II 19.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 240k km i spokojnie wybrałbym ten silnik jeszcze raz. EGR raz czyszczony, w turbo zregenerowana zmienna geometria. Znalazłem auto fabrycznie bez DPFa, więc ta kwestia mnie nie dotyczy. Auto waży 1450kg i silnik zapewnia odpowiednią dymanike.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Trwałość Odpowiednie osiągi / spalanie Kultura - bardzo przyjemny dźwięk jak na diesla

Wady:Do turbo polecam trzymać się elektrozaworów Pierburg (które są seryjne dla Volvo), miałem przez chwilę zawór od Peugeota, ale przeładowywał.

Odmiana silnika: 2.0D 136KMRocznik: 2008Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 7.4l miasto 5.5l autostrada
S40 01.07.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Bardzo dynamiczny silnik , Na polskie drogi wystarczający .

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo dynamiczny silnik . Dobra koorelacja ceny do jakości . Trwała jednostka . Porównując do wieśwagena to lepsza opcja .

Wady:Delikatna elektryka . Dla laika może okazać się kosztowna w naprawie.

Odmiana silnika: 136 KM Rocznik: 2010Przebieg: 298 tyś. Śr. spalanie: 5.5
Volvo V 70 III 27.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Jestem bardzo zadowolony, silnik bardzo elastyczny i o bardzo dobrej kulturze pracy. Jest to mój pierwszy 2.0 D 136 KM, wcześniej miałem V 70 2.5 TDI i też byłem bardzo zadowolony. Silnik PSA naprawdę jest pewny i bezawaryjny,spalanie ok. 5,5 l.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:cichy silnik,małe spalanie,pojemny

Wady:cieknące króćce przelewowe wtryskiwaczy(wymiana całych trójników lub tylko same gumki-bardzo niski koszt wym.)

Odmiana silnika: 2,0 D 136 KMRocznik: 2008Przebieg: 210000 Śr. spalanie: 5.5 l.
Volvo V50 2008 03.11.2019
Średnia:
(9.00)
Tak

Opinia: mam ten silnik w volvo v50, auto ma 380tys przebiegu, nic się nie psuje, nie bierze oleju, jest dynamiczny w trasie pali niżej 5 litrów, uważam że ten silnik jest lepszy od 2.0 tdi

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: .2.0D 136KMRocznik / Przebieg: 2008/380tys Śr. spalanie: 6
Volvo v50 30.12.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Mam od roku sprawuje się bardzo dobrze, polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136kmRocznik / Przebieg: 2006/260kk Śr. spalanie: 6.5

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.