Popularne na rynku

Silnik 2.4 D5 20V VME

351154
Silnik 2.4 D5 20V VME

Silniki Volvo R5 2.4 D 20V są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik 2.4 D5 silnik występuje w marce Volvo modelach V30, V50, V70, S80 XC90, XC70, XC60. Został całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jednostka 5 cylindrowa o maksymalnym momencie obrotowym 400NM.Jest to najbardziej popularny silnik koncernu Volvo który jest stosowany od 2001 roku. Przez lata przeszedł szereg modyfikacji i na rynku spotkamy jego trzy odmian.Pierwsza z lat 2001-2005 najmniej awaryjna oraz z najmniej zaawansowanym osprzętem brak filtra cząstek stałych DPF spełnia normy spalin Euro3 . Posiadał wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch które są tańsze i łatwiejsze w naprawie. Najpopularniejsza odmianą to wersja 163KM trwała i mało awaryjna oraz osprzęt tańszy w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć wrażliwe wtryskiwacze na złej jakości paliwo, plusem jest ich możliwość regeneracji. Druga odmiana bardziej zaawansowana weszła w 2006 roku do najpopularniejszych odmian trzeba zliczyć wersję 185KM niestety wyposażona w filtr cząstek stałych DPF  o normie spalin Euro4.. Najważniejsza zmiana nastąpiła w układzie wtryskowym który zostały zastąpione wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch nienaprawialnymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Do najbardziej awaryjnych części trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!!Trzecia odmiana najbardziej zaawansowana technologicznie weszła do produkcji w 2009 roku, a najpopularniejsza odmiana to wersja 205KM oraz 215KM spełniająca normy splin Euro5 serynie wyposażony w DPF. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Co bezpośrednio przekłada się na bardzo dobre osiągi. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie go za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania. Dodatkowo silnik charakteryzuje się bardzo niską awaryjnością, oraz długą żywotnością nawet do 1-milona kilometrów oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • wrażliwy układ wtryskowy z pierwszych lat produkcji
  • awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r
  • awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch 2001-2005r/od 2006r Pizoelektryczne Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 90) (8.4)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 81 9

Najbardziej awaryjna część

14%
18%
10%
13%
15%
31%
Suma głosów: 202

Opinie użytkowników

02.02.2021 s60 I
(10.0)
Opinia: Cięgle w użytku s60 z silnikiem 163KM z 2002 roku. Auto posiadam prawie 11 lat, ma ok 350 tys km. wymieniłem rozrząd, turbinę, dwumasę i uwaga, naprawiałem też silnik! tak, wydmuchało mi miedziane podkładki pod wtryskami. koszt naprawy to 2 zł za podkładkę i 15 minut
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: trwałość, elastyczność, niskie spalanie, i niezawodność, łatwy dostęp z niemal każdej strony.
Wady: duży i ciężki
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
05.02.2019 s60
(8.7)
Opinia: CUDO - nic nie robione, tylko paski , napinacze i olej.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: był 136 jest 201 kM
  • Rocznik / Przebieg: 2006/240000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
03.09.2018 Domink
(10.0)
Opinia: Auto posiadam od 3 lat , kupione z przebiegiem 150k , dwa razy juz wymieniony rozrzad , wszystkie serwisy tylko na oryginalnych czesciach volvo ! ale we wlasnym zakresie ( czesci wcale nie drozsze od aftermarket ) , niestety po 120k zaczely sie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: xc70 D5 205hp
  • Rocznik / Przebieg: 2011/400000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.05.2018 Marcin
(7.7)
Opinia: Odporność na dynamiczną jazdę, niskie spalanie, niezawodność, trwałość, mało awaryjny,
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: V70ll. 163 km
  • Rocznik / Przebieg: 2003/+-500
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
16.01.2018 ElNino
(9.7)
Opinia: Polecam kazdemu, tylko dbać i jeżdzić. Osobiscie polecam raz na rok wyczyścić dolot powietrza do silnika z sadzy i oleju. Dobrze tez sprawdza się żeby dolewać np: LIQIUY MOLY 1052( tak olej do 2T) w proporcji 1/250 do ropy w celu czyszczenia i spamorwania wtrysków
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 163
  • Rocznik / Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam