Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po 160.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 4.8 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po: 30.000km lub 2 lata / zalecana co 15.000 lub 1 rok.
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.14
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Silnik 1.9 DCI /130KM (F9Q) zadebiutował wraz z liftingiem modelu Renault Laguna w 2005.r i był stosowany do 2011 roku.Silnik występował w dwóch wersjach z normą Euro 4 w latach 2005-2009 oraz Euro 5 od 2009-2011 r.Jednostka oparta na tym samym bloku różniąca się nieznacznie osprzętem.Mianowicie pierwsza odmiana różniła się innym umiejscowieniem turbiny w górnej części silnika,oraz innym systemem wypalania filtra FAP.W nowszej wersji filtr FAP jest wypalany za pomocą piątego wtryskiwacza który dozuje paliwo do jego wypalenia.To rozwiązanie jest całkowicie bezobsługowe i nie stwarza użytkownikom kompletnie żadnych problemów.Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.Ponadto w nowszej wersji zastosowano nowszej generacji zawór EGR nowszy osprzęt oraz turbina występuje po prawej stronie silnika.Obie konstrukcje posiadają system wtrysku bezpośredniego realizowany przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi Bosch .Ich główną zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji,współpracują z kołem dwumasowym oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Oba elementy poprawiają dynamikę oraz kulturę pracy jednostki napędowej.W opinii kierowców silniki z 1.9 dCi 130KM chwalone są za stosunkowo niską awaryjność oraz zadowalające poziomy spalania. Po stronie plusów należy zapisać wysoką kulturę pracy jednostki wysokoprężnej.W tym przypadku francuscy inżynierowie pieczołowicie odrobili lekcje i nowsza jednostka jest wolna od awarii trapiących poprzednika.
Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
Wady:
w razie awarii bardzo kosztowny serwis!!!
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
DPF !!!
Zdarzają się wersje tego silnik które nie posiadają filtra cząstek stałych DPF -w większości dotyczy to samochodów z polskiej sieci dilerskiej do 2010.r Jednak aby to sprawdzić trzeba udać się do serwisu i sprawdzić po numerze Vin lub fizycznie.
wtryskiwacze elektromagnetyczne-regeneracja 600zł,nowy element 1200zł
OLEJ !
Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP
Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 5L syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30
WAŻNE !!!
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Posiadam samochód niedługo, ale zrobiłem już trochę tysięcy. Silnik duży +, ekonomiczny, trwały, całkiem przyjemna dynamika, silnik dobrze sobie radzi przy masie auta prawie 1500kg.
Zalety:Niskie spalanie Dobra dynamika Wysoka kultura pracy
Wady:Jeszcze nie zauważyłem
Odmiana silnika: 130 | Rocznik: 2006 | Przebieg: 230000 | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Super, mogę tylko polecić. Laguna II z 2007roku, nalatane 230tkm z czego ja 128tkm. Silnik bezobsługowy. Olej wymieniam co roku - zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego. Z czystym sercem polecam - zarówno auto jak i silnik.
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: 130 km | Rocznik: 2007 | Przebieg: 230 | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Bardzo przyjemny silnik i o dziwo samochód również. Po długiej przygodzie z autami japońskimi padło na Francuza ;) I tu pozytywne zaskoczenie. Silnik cichy, oszczędny i bezawaryjny. DPF bezproblemowy. Spalanie w trasie z przewagą ekspresówek około 5,6 liczone po tankowaniach bo komputer co ciekawe trochę zawyża. W trybie mieszanym trochę ponad 6. Auto było eksperymentem a jest ze mną już 2 lata i raczej zostanie na dłużej, bo nawet za większe pieniądze trudno teraz naleźć coś równie wygodnego, prostego, niekorodującego i z bezproblemowym dieslem.
Zalety:Przyzwoite spalanie. Wysoka kultura pracy jak na diesla. Brak problemów z silnikiem i osprzętem.
Wady:Dość krótka skrzynia, lekka turbo dziura do 1700 obrotów
Odmiana silnika: 130 F9Q | Rocznik: 2011 | Przebieg: 195000 | Śr. spalanie: 6.3 |
Opinia: Bardzo dobry silnik, jedynie DPF ma tendencje do zapychania się. Trzeba go przegonić poza miastem .
Zalety:W miarę cichy, kultura pracy znośna, dynamika też. Optymalne obroty 2 - 2,5 tys. , nie jak w VW około 1,7 tys.
Wady:Jeżdżenie na niskich obrotach powoduje zapychanie sie DPF , lepiej spalić o 1 litr oleju więcej na trasie.
Odmiana silnika: 130km | Rocznik: 2011 | Przebieg: 162 000 km | Śr. spalanie: 6 l |
Opinia: Mam ten silnik w megane 3 od nowosci czyli 10 lat. Przebieg 256000km. Auto sluzbowe. Uwaga szok silnik nigdy sie nie zepsół, auto jezdzi do dzis pomimo przebiegu. Polecam silnik w 100 procentach
Zalety:Koc, wytrzymalosc, spalanie
Wady:
Odmiana silnika: 130km | Rocznik: 2010 | Przebieg: 256000 | Śr. spalanie: 7 |
Renault Megane II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)
Renault Megane III 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)
Renault Scenic II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)
Renault Scenic III 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)
Renault Grand Scenic II FL 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.