Silnik 3.0 DDTi 160/170KM (ZD30DDTi) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 11032

Nissan

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 d 16V (OM654)02.08.2020

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Polecam

0.00

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)01.08.2020

Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym

Polecam

6.92

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)30.07.2020

Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowe

Polecam

8.41

Silnik 1.9 D 8V 64/68KM28.07.2020

28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Polecam

8.83

Najważniejsze informacje o silniku

3.0DDTi od 2000r występuje w modelu Nissan Patrol na początku był stosowany wtrysk  pośredni  z oznaczeniem DI .Od  2006 roku po modyfikacji zastosowano system wtrysku bezpośredniego  Common Rail i zmieniono oznaczenie na DiT. Jednostka 4 cylindrowa, generująca moc 160 KM z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 380NM. Pierwszą setkę Nissan Patrol osiąga po około 14 sekundach. Średnie spalanie tego kolosa to około 11 litrów. Największą bolączką tej jednostki jest wadliwy układ smarowania przez który olej nie jest dokładnie rozprowadzany a co za tym idzie uszkadza ostatni lub przed ostatni tłok.Usterka ta została praktycznie wyeliminowano po 2004 roku. Jedyną rozsądną radą jest częstsza wymiany oleju MAX co 10 tyś ,napewno zmniejszy  prawdopodobieństwo uszkodzenia tłoków.Serwis również radzi montaż dodatkowego czujnika oleju co może uchronić przed ewentualną usterką,oryginalny jest często wadliwy.Silnik posiada rozrząd oparty o łańcuch co przekłada się na niższe koszta obsługi.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
rozrząd na łańcuchu

Wady:
słaba dynamika
wysokie spalanie
awarie pompy wtryskowej
wadliwy układ smarowania-uszkodznie tłoków

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Problem z wadliwym układem smarowania został  rozwiązany po 2004 rok.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 3):
(5.67)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 3.67/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

19.07.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Dlaczego aż 64% głosuje, że nie kupiłoby raz jeszcze? Bo ludzie myślą, że znajdą opinię. Wcale nie mają na myśli, że nie.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 100 Śr. spalanie:
Wiesiek 13.01.2015
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: silnik bezawaryjny,mocny dobrze sie sprawuje w terenie i na trasie,spalanie dosyć wysokie średnio 11 l ale to auto jest duże i nie ma mało palić a jeździć po terenie i tam sprawuje się dobrze.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Nissan Patrol 2005r 212 r 3.0DiT 160KM
Michał 16.02.2014
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Auto i jak i silnik rewelka , bardzo dobra dynamika ,nie ma problemów z silnikiem .Spalanie do wytrzymania ,auto duże średnio 11.L .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Nissan Patrol T 3.0 Di 160 KM, 2000 r. 190 tyś

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów