Silnik 1.6 MZR-CD 115KM (Y65) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19950

Mazda

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288)05.01.2021

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym

Polecam

8.00

Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)03.01.2021

Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi k

Polecam

0.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 MZR-CD  115KM wszedł do produkcji w 2011r który zastąpił wysłużona i niespełniającą rygorystycznych norm spalin wersję 16-zaworową z poprzednich lat.Konstrukcja koncernu PSA która została zapożyczona na potrzeby firmy Mazda,znajdziemy ją również pod maską Forda oraz Volvo..Jednostka 8-zaworowa seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF,jak przystało na nowoczesnego diesla spełniającego  normę Euro5,współpracują z turbina o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowy.Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Siemens z wtryskami piezoelektrycznymi.Popularność tego silnika jest bardzo duża a co za tym idzie większa dostępność części oraz szeroki wachlarz serwisowy.Obecna jednostka została dopracowana praktycznie we wszystkich wariantach i nie sprawia większych problemów pod warunkiem że odpowiednio dbamy o jej serwis.Filtr cząstek stałych również został poprawiony i nie jest tak uciążliwy jak w wersjach  poprzednich 109KM z przed 2010roku .Największym  atutem tej jednostki  niskie spalanie które bez najmniejszych problemów stanowi wartość po niżej 5L !!! Jednostka współpracują z 6-stopniową skrzynia biegów jest dynamiczna i bardzo elastyczna.Silnik 1.6 MZR-CD ma więcej plusów a niżeli minusów przede wszystkim  jest trwały,mało pali a jego dynamika jest na bardzo dobrym poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalanie
dobra elastyczność
dobra dynamika

Wady:
awarie filtra DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 4):
(6.08)
Trwałość
 6.25/10
Utrzymanie
 5.75/10
Dynamika
 6.25/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

01.01.2021
Średnia:
(6.67)
Nie

Opinia: Moja ocena może wynika z tego, że mam już dość wysłużony egzemplarz - 275tys.km. Dodatkowo jako drugie auto mam Superb II z 2008r 2.0TDI. Dla mnie silnik, jazda, skrzynia biegów czy raczej mechanizm zmiany biegów to przepaść. Dodatkowo mam jeszcze benzynowego Cmax 2004r i mazdą jeździ mi się najgorzej. Zrobiłem wszelkie możliwe testy podzespołów. Spalanie na poziomie 8.5l. Elastyczności brak. aby auto przyspieszało, trzeba zaczyna od 1800-2000 obrotów. Bardzo długie biegi, co może sprawdza się w trasie. Gdybym miał decydować się na takie auto po raz kolejny, to zdecydowanie nie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Na razie nie widzę

Wady:Spalanie Dynamika DPF

Odmiana silnika: Y650Rocznik: 2011Przebieg: 275000 Śr. spalanie: 8.5
Mazda 5 CW 1.6 diesel 05.08.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: ważna korekta, wcześniej pisałem o spalaniu 7l/100km, teraz po regeneracji zacisków tylnych hamulców pali mniej bo tylko 6,4l/1000, krótkie przebiegi i zawsze włączona klima. Tylne aluminiowe zaciski lubią się blokować na prowadnikach, niestety…. wtedy spalanie rośnie.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik: 2011Przebieg: 224tys Śr. spalanie: 6.4
Mazda 5 CW 15.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Witam, piszecie że wymiana rozrządu 160tys, ale w instrukcji dla Mazda5 jest 200tys i tyle telefonicznie podają w serwisach Mazdy. Tutaj ostrzeżenie, mój nie dociągnął do tylu, przy ok 189 000 pękł pasek rozrządu - remont ok 3tys zł. Poza tym silnik ekonomiczny, mocny i elastyczny, auto puste waży 1,5T i zabiera 7 osób (3 dzieci) z z bagażami i da się wyprzedzać dość dynamicznie.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 1.6 diesel 115KMRocznik / Przebieg: 2011 / 202tys Śr. spalanie: 7.0
Robert 28.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Mazda 3 z silnikiem 1.6 MZR 115KM silnik rewelacja pod każdym względem,elastyczny ,dynamiczny i mało palący.Silniczek ma D{F ale nic o nim nie słyszałem tak to z nim teraz wygląda,awarii 0, więc same PLUSY.Na trasie autkiem można zejść do poziomu 4L maksymalnie to 5.2 ale to przy prędkościach 140- 160 km/h miasto maksymalnie 7L ale to w ogromnych korkach,średni to 6.3L.Silnik bezawaryjny od wymiany do wymiany nie ma poboru oleju,nie ma wycieków,Same plusy jestm bardzo zadowolony.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Mazda 1.6 MZR/115KMRocznik / Przebieg: 2011r/143tys Śr. spalanie: 6.3L

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.