Silnik 2.0 TDI 16V CR 140/143KM (EA189) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 103848

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocach 140KM wszedł do produkcji w 2007 roku.Jednostka przeszła szereg modernizacji które miała wyeliminować duża awaryjność tej odmiany silnika z pierwszych lat produkcji.Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail który zastąpił wysłużone pompo-wtryskiwacze..Po za wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach.Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot przez co poprawiono kulturę pracy jednostki..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi minusem jest brak możliwości ich  regeneracji.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbospężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.Dodatkowym atutem jednostki jest jej popularność przez co serwis oraz części są ogólno dostępne.

Oznaczenia silnika: CFHD, CMEA, CAGA, CFFB, CFHC, CBAB

Zalety:
trwała konstrukcja
dobra kultura pracy
dobra dynamika
niski poziom spalania

Wady:
awarie turbosprężarki
awarie filtra cząstek stałych
wtryski pizoleketryczne nienaprawialne
koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

 Wtrysk Common Rail od 2007r

 Wtryski- Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

 cena nowego -koszt 1100zł-1600zł

 Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 3.8l-4.3l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 143

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 43
Średnia (głosów 21):
(6.75)
Trwałość
 6.14/10
Utrzymanie
 6.62/10
Dynamika
 7.48/10

Głosy według opinii:

147

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

A3 8P 13.11.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: silnik 2.0TDI /140KM przejechane 290000 km wymiana oleju na czas czyli 12000 i reszta filtrow,trasa raz na kwartał,dojazd do roboty 80km szybkiego ruchu S teraz odezwał się zawór EGR wymieniam reszta rur po drodze do czyszczenia.DPF pół roku temu był w pralni.Reszta jak na razie bez zarzutu,wiem że silnik i reszta nie będzie wiecznie działac,ale na dzień dzisiejszy jestem zadowolony spalanie ,dynamika,części,ok.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Dynamika ,spalanie ,dostęp do części ,wygodny.

Wady:trudno zmienić żarówki,ciasno aby coś samemu wymontować przy silniku,bez narzędzi i pojęcia o mechanice nie podchodzić.

Odmiana silnika: 140/CFFBRocznik: 2010Przebieg: 290000 Śr. spalanie: 5.5
A3 8P 29.10.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Auto z potwierdzonym przebiegiem, jak narazie bez poważnych awarii, po za wymianą termostatu. Silnik jest dynamiczny, przy czym bardzo mało pali. Olej zmieniany co 10k km co głównie wpływa na żywność, nie Longlife 30000, a potem wyżej wymienione usterki turbo i zapchanie dpf. Skręcony przebieg najbardziej wyrabia złe opinie użytkowników.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika Niskie spalnie nawet 4.9l Kultura pracy silnika

Wady:Na ten moment brak

Odmiana silnika: 140km CBAB Rocznik: 2009Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 6
Octavia 07.08.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Mam przejechane 270 000 km. Przy ok 200 000 km był robiony EGR, wymiana na oryginalny. Poza tym bez zarzutów. Serwis robiony co 15 000km, jeździ głównie na oleju Motul. Spalanie z tankowania, zapisuję od 170 000 km, 5,73. Jeżdżę 50/50 trasa miasto. Nie wolno jeździć na za niskich obrotach. Najlepiej pracuje od 1800 obr/min wzwyż.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- niskie spalanie - duża elastyczność

Wady:- EGR

Odmiana silnika: 2.0 tdi CFHC 140 KMRocznik: 2012Przebieg: 270000 Śr. spalanie: 5.7
a3 8p 17.05.2020
Średnia:
(7.00)
Nie

Opinia: auto z przebiegiem 280tys-100% realnym, pękł blok silnika do tego doszła wymiana dwumasy.. tragedia, Nie polecam

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 2.0 TDI CR 140Rocznik: 2010Przebieg: 280 Śr. spalanie: 7
Golf VI 09.07.2019
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Zero problemow , dynamicznie i ekonomicznie.

Trwałość
 (7/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: CFFB 2.0 TDI 140 kmRocznik / Przebieg: 2010/201tys Śr. spalanie: 5.5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów