Silnik 1.5 TDCi 8V 120KM (DLD-415) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 67200

TDCI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)26.09.2020

Silnik spisuje się rewelacyjnie i nie zgadzam się z opinią,że filtr cząstek stałych FAP jest problematyczny. Jeżdzę głównie w

Polecam

7.41

Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188)25.09.2020

golf 4 kupiony z przebiegiem 220tys w 2013, teraz (2020) mam 345 tys km. Silnik nie zawiódł ani razu.

Polecam

7.74

Silnik 2.0 D3 20V 150KM (D5 204T5/T6)25.09.2020

Posiadam V50 D3 od 6 lat i jestem bardzo zadowolony, wcześniej jeździłem s60 D5 z 2004r więc pokrewne jednostki. Jednak D3 w V50 je

Polecam

7.55

Silnik 1.6 CDTI 136KM DPF (B16DTH)24.09.2020

Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik. Jak się dba to nie ma problemu. Zwykły olej co 15000 i będzie służył długo. W poprzednim

Polecam

8.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.5 TDCI o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach Ford Fiesta, Focus, C-MAX, Kuga czy MondeoJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda.Silnik występuję również odmianach mocy 95KM,105KM.Jednak wersja 120 konna zadowoli najbardziej wybredne gusta,jest dynamiczna a przy tym oszczędna.Kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie, silnik jest cichy oraz bardzo elastyczny co daje duże zadowolenie z jego użytkowania.W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji  i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 .Silnik jest oferowany w dwóch opcjach ze skrzynią 6-biegowa manualna oraz automatyczna dwusprzęgłową Powershift,i.W testach Forda Focusa przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść po niżej 4L co daje wyśmienity wynik w swojej klasie.Niestety te imponujące osiągnięcia może popsuć problem z uszczelką pod głowicą którą coraz częściej zgłaszają użytkownicy Focusów.Niestety problem jest poważny bo doprowadza do uszkodzenia silnika i to już przy przebiegu ponad 120 tys/km !!!O ile auto jest na gwarancji to nie ma problemu, ale jeżeli nie koszty wymiany czy regeneracji silnika są bardzo duże.Najprawdopodobnie jest to wada fabryczna więc to daje dużą szansę wymiany silnika na gwarancji w razie jego awarii.Po za tym problemem użytkownicy będą usatysfakcjonowani osiągami wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania .

Zalety:
wysoka kultura pracy
dobra dynamika
dobra elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
Awarie uszczelki pod głowicą !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 70
Średnia (głosów 12):
(6.58)
Trwałość
 5.75/10
Utrzymanie
 7/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

84

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Ford Connect 23.09.2020
Średnia:
(7.33)
Nie

Opinia: Wizualnie, patrząc na blok, ta jednostka nie różni się prawie niczym od 1.6 TDCI 8V. Pojemność pomniejszona z 1560 na 1499 cm sześciennych. Inna pompa wtryskowa. Jeśli miewa takie same problemy z przegrzewaniem się jak 1.6 TDCI w Connect wskutek niewystarczającej izolacji termicznej DPF od bloku, to nie można go absolutnie polecić. A i proponuję interwał rozrządu dla bezpieczeństwa zmniejszyć do 90.000 km. Koszt markowych części z pompą wody to tylko 400 zł. Nie warto ryzykować. Ten podawany przez Forda/PSA interwał co 200000 km to jakaś paranoja.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie, kultura pracy, Duża dostępność części i drugich używanych silników....

Wady:Problemy z przegrzewaniem

Odmiana silnika: 1.5 TDCI 8V 120 KMRocznik: 2016Przebieg: 120000 Śr. spalanie: 6
Focus mk3 fl 16.12.2019
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: 2 razy pęknięty kolektor wydechowy, wymiana uszczelki pod klawiaturą, wymiana wysprzęgnika i kilka drobniejszych. Finalnie rozrząd strzelił przy 117k. Silnik wymieniono na gwarancji. Na "regenerowany", nie nowy (!!!). Byle do końca leasingu...

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (2/10)

Zalety:niskie spalanie

Wady:awaryjność

Odmiana silnika: 120Rocznik: 2018Przebieg: 131000 Śr. spalanie: 7.9
Tourneo Connect/ mkII 07.09.2019
Średnia:
(0.67)
Nie

Opinia: Zerwało zęby na pasku rozrządu przy 142 tys. Producent zaleca wymiane przy 250 tys. albo po 10 latach.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: 120Rocznik / Przebieg: 2016/142000 Śr. spalanie:
Turneo connect 31.07.2019
Średnia:
(3.33)
Nie

Opinia: 90 tys kilometrów i strzeliła zębatka walka rozrządu.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Rocznik / Przebieg: 2016/90000 Śr. spalanie:
Tomasz 20.09.2018
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Focus w wersji ST line pięknie się prezentuje. Silnik jak na swoją pojemność i moc każdego zadowoli a newet zaskoczy pozytywnie. Dynamiczny, cichy i bardzo oszczędny. Jeżdżę bardzo dużo po autostradach więc wynik 5,5 jest super. Między 15.000 a 40.000 km były duże problemy ze skaczącymi obrotami przy wyciskaniu sprzęgła. Serwis nie miał na to żadnego pomysłu. Po wymianie oleju na 40.000 km problem zniknął. Aczkolwiek zauważyłem zasadę że problem potrafi się pokazać po długiej nieobecności w sytuacji kiedy zmieniłem bieg o dwa przełożenia wyżej. A więc często np rozpedzalem się na 4 biegu wjeżdżając na autostradę i zamiast użyć kolejno 5 bieg wrzucałem od razu 6. Wtedy obroty zaczynały jeszcze wyraźniej skakać. Ale jak mówię na razie jest spokój z tym problemem. Moim zdaniem serwis coś grzebał w oprogramowaniu ale nie powiedzieli. Rocznie robię 60.000 km więc szybko okaże się jak z wytrzymałością tej jednostki.

Trwałość
 (5/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Focus 1.5 TDCi, 120kmRocznik / Przebieg: 2017/60.000 Śr. spalanie: 5.5
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.