Silnik 2.0 dCi 150KM (M9R) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 87811

dCi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288)05.01.2021

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym

Polecam

8.00

Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)03.01.2021

Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi k

Polecam

0.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0dCi o mocy 150KM (M9R) występuje w samochodach marki Renault,Nissan. Silniki wprowadzono do produkcji w 2005 roku został skonstruowany przy współpracy inżynierów z Nissana. Silnik o oznaczeniu M9R posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.  Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.W silniku zastosowano elektroniczny zawór EGR ,niestety egzemplarze z początku produkcji były awaryjne i bardzo kosztowne od 1000-1300zł !!!W silniku o mocy 150KM nie zawsze z występował  filtr cząstek stałych DPF -przed zakupem warto sprawdzić czy go posiada, przeważnie występował w wersjach z zagranicy gdzie normy spalin diesli były stosowane od 2008 roku a w Polsce od 2010r.Filtr jest całkowicie  bezobsługowy,który samoczynnie wypala się co kilkaset kilometrów.Producent twierdzi że filtr jest dożywotni,oczywiście przy odpowiedniej jego eksploatacji.Jeżeli będziemy się stosować do zaleceń producenta i odpowiednio użytkować silnik oraz regularnie wymieniać specjalny olej Niskopopiołowy nie będziemy mieli problemów z filtrem.Jednak zdarzają  się awarie i jego zapchania zwłaszcza pod czas jazdy miejskiej,wtedy jest możliwość jego wypalania elektronicznego w serwisie.Niestety koszty nie są niskie ponieważ podczas takiej procedury musimy wymienić specjalny olej do DPF który nie jest tani a wchodzi do silnika ponad 7L.!!!Awaryjność jednostki jest na bardzo niskim poziomie ale jest to również uzależnione od jej użytkowania.Zdarzają się auta z silnikami  o przebiegach  200 tys z poważnymi usterkami, przeważnie nie odpowiednio serwisowane.Do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć awarię układu wtryskowego,koła zamachowego dwumasoweg czy turbosprężarki.W razie awarii wtrysków trzeba liczyć się poważnymi kosztami ponieważ wtryski są nienaprawialne (brak możliwości regeneracji).W opinii użytkowników silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niską awaryjność.Dynamika oraz elastyczność zachwyci najbardziej wybredne gusta jest na bardzo wysokim poziomie.Również spalanie jest na przyzwoitym poziomie biorąc pod uwagę pojemność,moc oraz jego zastosowanie w autach segmentu D oraz SUV jest zadowalająca.

Zalety:
trwała konstrukcja
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
niskie poziomy spalania
bezobsługowy mechanizm rozrządu

Wady:
w razie awarii wysokie koszty serwisu
awarie zaworu EGR- cena około 1300zł!!!
Drogi serwis - częstsza wymiana oleju
Niskopopiołowego 5W30 ilość 7L

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

FAP !!!

Wersja 175KM zawsze występuje z Filtrem  FAP

Wersja 150KM w większości  z Filtrem FAP

Wersja 130KM występowała bez FAP  po 2010r wszystkie modele

Filtr Fap w modelu 2.0 dCi nie stwarza problemów, samoistnie wypala się co kilkaset kilometrów.!!!

W razie zapchania przy jeździe miejskiej możliwość wypalenie elektronicznego w Serwisie.

Brak dolewki jakichkolwiek płynów, co ma miejsce przy filtrach DPF -koncernu PSA

Konieczne jest stosowanie oleju Niskopopiołowego 5W30 (7L) specjalnego do silników z Filtrem Fap.

Wtryski Pizoelektryczne Bosch -nienaprawialne !!! Tylko wymiana na nowe

OLEJ !

Zalecany olej do silników diesla DCi Renault z filtrem cząstek stałcyh FAP

Elf  Evolution Full-Tech FE 5W30 syntetyczny olej / poprzednio ELF Solaris DPF 5W30

WAŻNE !!!

Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 327

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 84
Średnia (głosów 50):
(8.88)
Trwałość
 9.1/10
Utrzymanie
 8.42/10
Dynamika
 9.12/10

Głosy według opinii:

482

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Laguna III Grandtur 14.11.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jest to moj pierwszy francuz.Lagune kupiłem z przebiegiem 130tys z pierwszej ręki od Niemca z domu teraz ma prawie 300tys, eksplatowana w trasie Polska-Niemcy. Olej wymiana co 10-15tys. Do tej pory poza łożskami w kołach,hamulcami i materiałami eksplatacyjnymu nic nie robiłem

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Silnik dynamiczny, w miarę oszczędny.

Wady:Boi się wiatru przy dużych prędkościach, słaba elektronika czasami lubi pokazać jakieś błędy

Odmiana silnika: 150JMRocznik: 2009Przebieg: 290000 Śr. spalanie: 6.8
laguna III 28.10.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Doskonały silnik. Mamy w domu dwa modele Lagunę 130KM 200tys. km. oraz Latitude 175KM 220tys. km. Liczniki nie kręcone. Poza wymianą płynów eksploatacyjnych praktycznie bezawaryjne. W mocniejszej wersji poległ czujnik przepływu powietrza ok. 700zł z usługą. I to wszystko. Nie ma potrzeby ani dolewać oleju, ani wypalać czegokolwiek. Lejemy tylko ELF 5W/30 niskopopiołowy. Uważam, że to w tej chwili najmniej awaryjny diesel na rynku. Kosztowna jest wymiana poduszki hydraulicznej zawieszenia silnika. Koszt ponad 1200zł. W Lagunie już do wymiany.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:- dynamika - bezawaryjność - zużycie paliwa - kultura pracy

Wady:- zawieszenie silnika

Odmiana silnika: 130KMRocznik: 2015Przebieg: 202000 Śr. spalanie: 7.0
Laguna II ph II 26.02.2020
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Silnik przede wszystkich to typowy common rail więc jet cichy a dodatkowo dolewam 1:150 olej 2T semi ORLEN i jest jeszcze ciszej. Słabo ciągnie z dołu w szczególności jest to widoczne jak ma się porównanie np z passatem b8 cr 150 KM (ja mam). Dlatego tendencja wielu użytkowników do chipowania. Powyżej dwóch tysięcy ciągnie już przyzwoicie z każdego wyższego niż dwójka biegu. Słaby niut z dołu przekłada się na spalanie w mieście, gdzie zima koło 8,5l spokojna jazda do nawet 10 czy więcej. Po prostu dłużej trzeba trzymać na gazie żeby osiągnąć prędkość około 50 km/h. Na autostradzie radzi sobie super 140 auto płynie 2550 obrotów i przyspieszanie do 180 sprawne. Spalanie przy 140 na oponach letnich to około (7,2 wg. kompa) 6,5 l (wg. dystrybutora) przy temperaturze 10 st. i 4 osobach na pokładzie bez klimy. KOMP przekłamuje spalania o około 10-15 % zawyżając wynik ..serio. Trasa z Rzeszów nad morze spalanie 4,5 bez autostrad załadowany po kokardki. Auto z Polskiego salonu tak więc przebieg może być realny. Brak DPF. Polecam na trasy. Silnik ponoć nie ma usterek swojego poprzednika czyli 1.9 dci.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:łańcuch rozrządu, 6 biegów, wygoda, brak dpf, brak usterek poważnych

Wady:niski moment z dołu, dużo oleju wchodzi, paliwożerny na mieście, nieregenerowalne wtryskiwacze

Odmiana silnika: M9R 150 KMRocznik: 2006Przebieg: 190 000 Śr. spalanie: 8
Espace IV 19.12.2019
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Bardzo dobra jednostka, wysoka kultura pracy, trwalość to największe zalety. 225 tys km, nie bierze oleju ( wymieniam co 10 tys km na Elf fultech ECS 5w30 ). Do tej pory padl tylmo czujnik temperatury spalin ale to osprzęt, nie sam silnik. Polecam z czystym sumieniem. Mialem 2.0 HDI, 1.9 TFI PD ASZ, 1.9 mjtd ale 2.0 dci jak na razie najlwpiej oceniam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Trwałość Dynamika Kultura pracy

Wady:Brak uwag

Odmiana silnika: 2.0 dci M9RRocznik: 2006Przebieg: 225000 Śr. spalanie: 7.2
Laguna III, Grandtour. 13.12.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Laguna III 2.0 dci 150 KM 240 tys. przebiegu. Zupełnie bezawaryjny do tej pory. Samochód robi trasy lub małe trasy. Jeśli odpalony, dziennie minimum 60 km. Cichy , dynamiczny silnik. Średnie spalanie, nie patrząc na styl jazdy 7.0 l do 7.4 l/100km. Oszczędzając - 6-6.4 l/100. Normalna jazda na drogach do 90 km/h poniżej 6. Serwisowana w niezależnym serwisie ale specjalizującym się w renault. Olej wymiana co 10-12 tys km, millers 5W30 pełne PAO. Słyszę że w trafikach , d mechaników, ten silnik robi bez remontu 750 tys. Podobno, opinia mechanika, że te 170 KM potrafią się skończyć przy 400 tys przebiegu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Cichy, dynamiczny, małe zapotrzebowanie na paliwo. Niezawodny.

Wady:W zasadzie brak. Łańcuch rozrządu do minimum ogranicza koszty eksploatacji.

Odmiana silnika: M9R 150 KMRocznik: 2011Przebieg: 240 000 Śr. spalanie: 7.0

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.