Silnik 1.9 TDI 8V PD 105KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 61217

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 105KM   występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi . Jednostka występowała od 2003 roku do 2008r.W której wprowadzono nowszy system wtryskowy pompowtryskiwacze.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowane i posiadają nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii wpływa ona na podniesienie dynamiki silnika oraz generowanie większej mocy przez silnik jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może nastręczać sporą ilość problemów. Zwłaszcza w modelach z dużym przebiegiem jest elementem bardzo awaryjnym.Jedną z wad tej odmiany  jest głośna praca tgz.klekot i stał się wizytówką tego motoru.Silnik 1.9TDI wyszedł z produkcji w 2007 roku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm ekologicznych Euro 5, których nie spełniał i został zastąpiony nową konstrukcją 2.0TDI. Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: BJE, BJB, BXE, BKC, BLS, BSV, BSW

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Wersja 75 KM 90KM 110KM z początków produkcji -pompa rotacyjna /bez dwmusay/turbina stała geometria łopatek

Wersja 105KM 115KM 130KM  od 1998 r -pompowtryskiwacze /koło dwumasowe/ turbina o zmiennej geometri łopatek

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 95

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 40
Średnia (głosów 19):
(7.51)
Trwałość
 7.58/10
Utrzymanie
 7.58/10
Dynamika
 7.37/10

Głosy według opinii:

154

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Skoda Octavia 2 18.11.2020
Średnia:
(4.67)
Nie

Opinia: Miałem Octavie 2 z tym silnikiem BXE i przebiegiem ponad 200.000km. Niestety przy tym przebiegu wycieki oleju są chyba z każdej strony. Spalanie małe, bo poniżej 5 litrów, ale cóż z tego skoro regeneracja Turbo i wymiana EGRu, pochłonęła zaoszczędzone pieniądze. Do tego ciągle wyskakujący Check Engine. Oczywiście tak jak w przypadku diesla, bardzo wolne ogrzewanie, nawet po wymianie termostatu. Na prawdę, można zamarznąć w tym aucie, jeśli pokonuje się tylko krótkie odcinki. Samochód z tym silnikiem opchnąłem. Tak to jest jak zawierzy się internetowym mitom, jaki to jest cudowny silnik.W jego miejsce kupiłem z podobnym przebiegiem 1.6MPI i to jest inna bajka. Na tle tego 1.9 TDI, silnik MPI jest suchutki jak pieprz. Fakt, trochę więcej płacę za paliwo, ale nie latam po warsztatach. Nigdy więcej diesla. Jak ktoś chce skarbonkę to proszę bardzo.

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (2/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Niskie spalanie. Idealne auto dla eskimosa, bo ogrzewania działa bardzo wolno.

Wady:Po 200.000km można spodziewać się różnego rodzaju wycieków oraz wszelkiej maści awarii osprzętu.

Odmiana silnika: 100KM/BXERocznik: 2006Przebieg: 200.000 Śr. spalanie: 5L
Octavia II FL BXE 16.05.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Siema!!! Wedle mojej skromnej opinii tedeki BXE nie są takie złe, a dzięki opinią o panewkach można jeszcze czasem wyszukać krajowy dobry egzemplarz od 1 wł. w rozsądnych pieniądzach. Olej jedynie bym radził bardzo pilnować, wymieniać możliwie jak najczęściej w interwale nieprzekraczającym 8000-9000. Ja czasami nawet co 5000-6000 wymieniam. Ktoś powie przesada, za często, oki lecz nie jest to duży koszt, a gwarantuje niezawodność, prawda? Lać paliwko i hulać, tylko bez wariowania, a motor pohula latami i przebiegi będzie nakręcał bardzo duże, może nie aż takie jak pierwsze TDI, ale napewno zdecydowanie większe niż wszystkie nowoczesne dieselki z DPFami i FAPami. Jednak jak ktoś palnuje wymieniać olej co 30000-40000 czyli nie wymieniać wcale to traktor lepiej kupić niż później paplać, że silnik zły, bo świeży olej to podstawa nie zabawa. PS. Wracałem kiedyś ze złotówą, na taxi miał Octavię II TDI, zapytałem co myśli o tym aucie ect. o tedekach i w ogóle co myśli, odpowiedział cytuje: "mam tego TDI BXE z 2009 i zero awarii, coś tam słyszałem, że coś gdzieś z panewkami, ale nie u mnie, może to we wcześniejszych latach było coś tam, mi działa bez zarzutów i powiem,że jak tego dojadę to zostanie tylko benzyna i gaz, bo takich TDI już nie robią. To niestety ostatnie takie auto bez udziwień" Zapewne olej wymieniał nie co 30000, a 3-4 razy częściej dlatego jeździł bezawaryjnie. Jak dbasz tak masz!!!

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:1. Jak dla mnie niezawodny silnik 2. Multum tanich części w razie potrzeby 3. Mało pali

Wady:1. Jak dla mnie brak wad, bo ciężko o lepsze używane auto z dobrym dieselkiem bez DPFu jak 1.9 TDI

Odmiana silnika: 1.9 TDI BXE 105Rocznik: 2008Przebieg: 275000 Śr. spalanie: 5.9
Skoda 16.05.2020
Średnia:
(5.33)
Tak

Opinia: Bxe miewa rozmaite opinie o trwałości, z przewagą tych gorszych, ja zaryzykowałem mimo tych opinii internetowych, kiedyś też kupiłem auto z "niezłymi" opiniami w necie i się zwiodłem, w tym przypadku kupiłwm bo znajomy który dużo jeździ miał i ma prawie od nowości auto z 1.9 TDI BXE od jakiejś firmy kupił tuż po gwarancji teraz, to chyba ze 330 000 najechane,ale od początku on wymienia olej max co 12 000. Mój mchanik stwierdził, że te z 2009 roku miały motowane też lepsze panewki i to loteria co się trafić może, przecież można sobiw profilaktucznie panewki wymienić jak ktoś ma pietra i obawy przed zkupem tego autka. Ja póki co złego słowa nie powiem. Auta z 1.9 TDI BXE uważam za godne polecenia.

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (4/10)

Zalety:Trwałość to największa zaleta, co w ropniakach po 2008 roku to nie taka oczywistość. Wymieniać olej max do 10 tyś i motor nakręci może nawet pół miliona kilometrów.

Wady:Ciężko już o faktycznie zadbany egzemplarz z orginalnym przebiegiem poniżej 300 tyś.

Odmiana silnika: 1.9 TDI BXERocznik: 2009Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 5.5
SEAT LEON 2 1.9 TDI BXE 11.04.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Witam. Jestem właścicielem samochodu SEAT LEON 2 z silnikiem 1.9 TDI BXE. Do dziś przejechane 244 tyś. km. Ponad 140 tyś. km zrobiłem już na chipie. Silnik w okresie 2006- 2008 z awariami panewek. Temat znany no forach Audi czy VW. Były awarie nawet w silnikach z 2009 roku. Moja jednostka napędowa widać już bezawaryjna. Pancerny silnik i podzespoły. Wtryski oryginalne. Zawieszenie oryginalne. Silnik bez DPF. Oleje i filtry wymiana co 15 tyś.km. Rozrząd co 90 tyś lub 5 lat z płynem chłodniczym. Serwisowany. Dwumas i sprzęgło wymiana przy 190 tys km. Samochód głownie użytkowany w trasie. Male spalanie, średnio miedzy 5-6 litrów. W miesicie tj. stolica ponad 7 litrów. Największe spalanie to ponad 7,5 ale z prędkością ponad 160. Nigdy nie przekroczyłem granicy 8 litrów. Ładnie się prezentuje Seat w białym kolorze. Pozdrawiam Rafał

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo wytrzymały samochód i silnik. Przy przebiegu 102 tyś. km chip tuning ze 108 na 141 km. Moment 320 Nm. Na chipie zrobione ponad 140 tys km. Tani części, oleje i filtry tak samo rozrząd. Brak wad ukrytych. Zawieszenie do dziś oryginalne. Przy przebiegu ponad 200 tyś, km padł prawy amortyzator - wyciek. Studzienki na ulicach nie pomogły.

Wady:Padają klamki w drzwiach. Przód i tył. Teraz jest dużo zamienników ale wcześniej to droga zabawa bo przedni zamek z centralnym w serwisie to koszt 700 zł. Sprężarka klimy padła. Stan czynnika to ok 50 %. Sprężarka zatarła sie bo tak jest skonstruowana w grupie VW. Teraz jest innej firmy i nawet jak zabraknie czynnika czy jest ubytek to nie zatrze się. Nowa chłodnica klimy ze smokiem spustowym. W razie czego można przepłukać układ i uzupełnić czynnik a oryginalna tego nie miała.

Odmiana silnika: 1.9 TDI 141 KMRocznik: 2010Przebieg: 244 Śr. spalanie: 5-6
Volkswagen Passat B6 1,9 tdi BXE 15.03.2020
Średnia:
(3.67)
Nie

Opinia: posiadlem do niedawna nieszczesnego passata z silnikiem 1,9TDI wspanialy BXE ,ohohoh jedna wielka porazka , mialem wczesniej vento z'94 i passata z '99 to byøy auta nie do zajechania a ten ostatni hm, zaczelo sie od dwumasy ktora przenosila takie drgania na karoserie i pedal sprzegala ze bylo to nie do zniesienia , potem pompowtryski i rozwalone gniazda(rewizja glowicy ze zrobieniem gniazd 1600zl),przy tym wymiana szklanek i walka rozrzadu ,nastepnie halasujaca wentylacja , a juz o innych drobniejszych usterkach nie wspomne, pomijajac te problemy i halas w kabinie ( do pracujacego disla) jezdzilomi sie wygodnie duzo miejsca dla wszystkich , moja rada zanim zdecydujecie sie na volkswagena czy inne auto z grupy VAG dobrze przeanalizujcie wszystkie zalety i wady, ja na moje nieszczesnie tego nie zrobilem i kosztowalo mnie to pieniedzy ,nerwow i czasu .Pozdrawiam Jarek

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:przestrzen , wygodny i dosc malo paliwozerny jak na ta mase(1,5 t) 6l

Wady:dwumasa, pompowtryski i gniazda , klapy wentyulacji , rdza zwlaszcza klapa bagaznika

Odmiana silnika: 1.9TDI,105pk(zaczipowany na 140pk)BXERocznik: 2006Przebieg: 360000 Śr. spalanie: 6l
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów