Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Brak. Możliwość występowania w nowszych modelach,zwłaszcza z zagranicy po 2007r
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Denso
Ilość oleju: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po: co 15.000 km lub 1 rok.
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.14
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Silnik 2.0 D4D o mocy 126KM był montowany w autach Toyoty od 2006 roku.Jest to jednostka oparta na poprzedniej wersji która przeszła szereg modyfikacji co pozwoliło wyeliminować dużą usterkowość wersji poprzedniej.Nowsza generacja silników została wyposażona łańcuch rozrządu a blok silnika wykonany jest z aluminium.Miało to wpłynąć na trwałość i lepsze osiągi.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi firmy Denso .Ich minusem jest kosztowna naprawa ,obecnie firmy zajmują się ich regeneracją .Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowy.Problemów dostarcza wspomniane koło dwumasowe zwłaszcza w modelach wyższej klasy takich jak Avensis oraz RAV 4 z dużym przebiegiem. To kolejny element, który w przypadku awarii dotkliwie obciąży nasz budżet. Nowsze jednostki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych.W Polsce po 2010 roku wszystkie modele diesla posiadają DPF taki był wymóg UE.Jednak auta z importu z lat produkcji 2007-2008 mogą być wyposażone w DPF ponieważ w krajach zachodnich wprowadzono wcześniej wymóg Euro5. Element awaryjny zwłaszcza jeśli poruszamy się głownie w cyklu miejskim.Tak jak w przypadku innych Diesli z koncernu Toyota tak i 2 litrowe charakteryzują się niskim spalaniem i dobrą dynamiką. . Reasumując 2 litrowy silnik 2.0 D4D jest jednostką o bardzo dobrych parametrach, stosunkowo trwałą zwłaszcza po modyfikacji od 2006r jednakże jeśli dojdzie do usterki, obsługa może pociągnąć wysokie koszty.
Zalety:
dobra dynamika
rozrząd oparty na łańcuchu
zadowalające poziomy spalania
niska awaryjność zwłaszcza po 2006
Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie koła dwumasowego
awarie uszczelki pod głowicą
filtr cząstek stałych-awarie 150-200tyś !!!
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Wadliwe modele
awarie uszczelki pod głowicą !!!
sporu pobór oleju -silniki z oznaczeniem 1AD ponad 0.5 l na 1000km !!!
Dotyczy to jednostek 2.0 D-4D 126KM
Auta z tymi wadami fabrycznymi były zakwalifikowane do wymiany silnika na nowy warunek jest taki auto nie może mieć więcej niż 7 lat oraz przebieg nie większy niż 180 tys
Avensis 1AD ( 2005 - 2009)
Auris 1AD (2006 2009)
W większości powodem tej sytuacji jest nadmierna i bardzo mocna eksploatacja która powoduje podnoszenie się głowicy a co za tym idzie uszkodzenie uszczelki.
Koszt naprawy takiej usterki to około 5000zł /cena wymiana silnika około 20000zł
Wtryskiwacze
Cena kompletu wtryskiwaczy może dochodzić do kwoty 10.000tys zł !!!
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Auto mam od nowosci,jak na razie 4ry razy w servisie wymiana oleju i filtrow.Teraz wymieniam sam bo gwarancja byla na 5 lat
Zalety:Duzy bagaznik i schowki.Na autostradzie nie czuc predkosci na 6tym biegu.Bledy na komputerze kasowalem odlaczeniem akumulatora na pare minut.Mialem wczesniej niemieckie wynalazki i z tym byl problem
Wady:Na ten moment zaden.
Odmiana silnika: 2,0 d4d | Rocznik: 2013 | Przebieg: 88000 | Śr. spalanie: 6.0 |
Opinia: tragedia silnik -bardzo duże koszty utrzymania -nie polecam -ja popłynąłem i straciłem sporo po zakupie
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: | Rocznik: 2003 | Przebieg: 237000 | Śr. spalanie: 12 |
Opinia: Czytając komentarze tego silnika to jestem szczęściarzem. Avensis 2010 jeszcze bez dpf jestem drugim właścicielem, auto z polskiego salonu. Kupiłem przy przebiegu 160k obecnie 240k, auto użytkuje ponad 3 lata. Wymieniłem tylko klocki przód, tył oleje i filtry standardowo przy przeglądach, z silnikiem zero problemów, z tego co są wpisy w ksiazce serwisowej tez nic nie było wymieniane na gwarancji. Raz w roku leje liqui moly do czyszczenia wtrysków zazwyczaj w zimie a no i zawsze tankuje ten droższy ON na stacjach. Moja 2 toyota odpukać jeszcze mnie nigdy nie zawiodła po 3 wynalazkach z niemiec :-)
Zalety:wsiadam, jadę i się nie martwię że stanie na środku drogi
Wady:odpukać na razie brak
Odmiana silnika: d4d | Rocznik: 2009 | Przebieg: 240000 | Śr. spalanie: 6.6 |
Opinia: Nie polecam. Przy przebiegu 90 tys wtryski poszły do wymiany, drogi interes...
Odmiana silnika: 2.0 D4D 126 KM | Rocznik / Przebieg: 2009 /110 tys | Śr. spalanie: 7 |
Opinia: Nie polecam. Mimo małego przebiegu już wymieniłem wszystkie wtryskiwacze. Wada fabryczna wtrysków = 2x auto stanęło mi w trasie z brakiem możliwości uruchomienia = laweta. ASO jasno stwierdziło, że gdybym regularnie jeździł na przeglądy (do nich oczywiście) to by może wymienili. Jak dla mnie w samochodach takiej marki i za takie pieniądze wady fabryczne nie powinny się trafiać. Dodam, że wtryski nie były wyeksploatowane, ani brudne, ani nawet zepsute. Po prostu chyba zardzewiały bo zrobiły się w nich dziury przez co nie trzymały ciśnienia na listwie.
Odmiana silnika: 126 KM / 1AD-FTV | Rocznik / Przebieg: 2010 / 95000 | Śr. spalanie: 7.5 |
Toyota Auris I 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)
Toyota Auris II 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)
Toyota Corolla E15 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)
Toyota Verso 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)
Toyota Verso FL 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)
Toyota RAV4 IV 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)
Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 126KM (1AD-FTV)
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.