Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 39815

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.01.2021

Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd

Polecam

7.14

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288)05.01.2021

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym

Polecam

8.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocy 150KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.

Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 7):
(7.52)
Trwałość
 6.86/10
Utrzymanie
 7.43/10
Dynamika
 8.29/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

318/2017 rok 28.12.2020
Średnia:
(6.67)
Tak

Opinia: Doskonałe czyli niskie spalanie , w powiązaniu ze skrzynią s-tronic świetne osiągi , dla mnie wystarczające silnik b47 jest naprawdę udany

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: b47Rocznik: 2017Przebieg: 60000 Śr. spalanie: 6.5
Mir 21.12.2018
Średnia:
(7.00)
Tak

Opinia: Silnik b47 190km bezawaryjny przejechałem 200 tyś (wymiana oleju co 13-14 tys)

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: X3 f25 /190kmRocznik / Przebieg: 2014/200tys Śr. spalanie: 8
Slawek 22.11.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: jak do tej pory to.... wszystko OK! Ale to dopiero 14 tys przejechane ;)

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: BMW X3 F25 / 190 PSRocznik / Przebieg: 2015/14350 Śr. spalanie: 7.5
MAREK 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: BMW 4Rocznik / Przebieg: 2014 Śr. spalanie: 5.4
Darek 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik świetny przejechałem 150000 bez usterek

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: F36Rocznik / Przebieg: 2015 Śr. spalanie: 5.5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.