Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Łańcuch
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak.
Wtryski: Elektromagnetyczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 5 L, typ oleju: BMW 5W30-Longlife-04, wymiana po: co 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera.
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.14
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Silnik 2.0d o mocy 150KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku w modelu BMW X3. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków,zaworów itd.
Zmiany zaszły w budowie turbosprężarki, która obecnie jest na łożyska tocznych ale nie we wszystkich wersjach np. w wersji 190-konnej występuje turbosprężarka z łożyskiem rolkowym. W rodzinie silników B47 znajdziemy jeszcze odmiany B37 to trzy cylindrowa jednostka wysokoprężna oraz wersję 3.0d B57.
Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania
Wady:
wysokie koszty serwisu
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych
BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: Doskonałe czyli niskie spalanie , w powiązaniu ze skrzynią s-tronic świetne osiągi , dla mnie wystarczające silnik b47 jest naprawdę udany
Zalety:
Wady:
Odmiana silnika: b47 | Rocznik: 2017 | Przebieg: 60000 | Śr. spalanie: 6.5 |
Opinia: Silnik b47 190km bezawaryjny przejechałem 200 tyś (wymiana oleju co 13-14 tys)
Odmiana silnika: X3 f25 /190km | Rocznik / Przebieg: 2014/200tys | Śr. spalanie: 8 |
Opinia: jak do tej pory to.... wszystko OK! Ale to dopiero 14 tys przejechane ;)
Odmiana silnika: BMW X3 F25 / 190 PS | Rocznik / Przebieg: 2015/14350 | Śr. spalanie: 7.5 |
Opinia: Silnik naprawdę bezawaryjny niskie spalanie warty polecenia
Odmiana silnika: BMW 4 | Rocznik / Przebieg: 2014 | Śr. spalanie: 5.4 |
Opinia: Silnik świetny przejechałem 150000 bez usterek
Odmiana silnika: F36 | Rocznik / Przebieg: 2015 | Śr. spalanie: 5.5 |
BMW Seria 1 F20 FL 118d (150KM)
BMW Seria 2 F22 FL 218d (150KM)
BMW 2 Active Tourer F45 218d (150KM)
BMW Seria 3 F30 FL 318d (150KM)
BMW Seria 3 G20 318d 150KM (B47D20)
BMW Seria 3 GT F34 FL 318d (150KM)
BMW Seria 4 F32 FL 418d (150KM)
BMW Seria 5 F10 FL 518d (150KM)
BMW X2 F39 sDrive18d 150KM (B47C20)
BMW X3 F25 FL sDrive18d (150KM)
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.