Silnik 2.0 CDTi 160/165KM DPF (A20DTH) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 44124

CDTi

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku
Silnik 2.0 CDTI o mocy 160KM  miał zastosowanie od  2008 roku w samochodach Opel Astra oraz Insygnia.Jest to konstrukcja Fiata która została została oparta na sprawdzonej konstrukcji 1.9 MultiJet w której wykorzystano najnowsze technologie.Jednostka przeszła szereg modyfikacji które pozwoliły spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5.Silnik seryjnie współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i posiada elektrycznie sterowany zawór EGR.Znajdziemy tu nowej generacji układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu 2000 bar ,dzięki zastosowaniu hydraulicznego zaworu bardzo precyzyjnie dawkuje ilość paliwa, co przekłada się na zmniejszenie spalania oraz elastyczniejszą pracę silnika.W odróżnieniu od starszych konstrukcji w silniku zastosowano turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek z elektronicznym sterowaniem co przekłada się na wzrost mocy oraz wysoki moment obrotowy 350 Nm przy 1750 obr./min.Po za nowatorskimi rozwiązaniami konstruktorzy postawili na niezawodność i wyeliminowali najbardziej uciążliwe usterki trapiące wcześniejsze modele.Przez to silnik stał się jednym z najmniej awaryjnych jednostek na rynku.Jednak w niektórych odmianach silnik boryka się z problemami dużego ubytku oleju,oraz jak to ma miejsce przy nowoczesnych dieslach problem z osprzętem.Najbardziej uciążliwy jest filtrem cząstek stałych DPF zwłaszcza podczas jazdy miejskiej,problem też dotyczy zaworu EGR który jest elektroniczny i droższy w wymianie.Usterki najczęściej zdarzają się przy przebiegach powyżej 200. tys/km oraz podczas złej eksploatacji.Trzeba pamiętać że dzisiejsze diesle są bardzo zaawansowane technologicznie i naszpikowane elektroniką która czasami lubi szwankować a wtedy koszty ich naprawy są bardzo wysokie.
Opis ogólny
Silniki 2.0 CDTI występuje w samochodach marki Opel w modelach Astra, Insignia oraz Zafira .Jednostka całkowicie opracowana przez Fiata (2.0MJT) W zależności od modelu posiadał moc 110KM,120KM,130KM,160KM oraz 195KM Jednostka 4 cylindrowa posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przy użyciu systemu Common Rail z wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest stosunkowo niska cena oraz możliwość regeneracji. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Po stronie zalet należy zapisać dobry moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy nawet do 195KM. Jednak w przypadku ewentualnych napraw należy liczyć się ze sporymi kosztami obsługi. Silnik 2.0 CDTI występuje z filtrem cząstek stałych(DPF). Element awaryjny jeśli samochód użytkowany jest głównie w cyklu miejskim. Wówczas może dojść do jego zapchania cząsteczkami sadzy i spadku mocy silnika. Koszt nowego podzespołu oraz wymiany to kwota rzędu 4 tyś. złotych.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
trwały układ wtryskowy
dobra dynamika

Wady:
awarie EGR
seryjnie montowany DPF
uwaga na koło dwumasowe

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Rozrząd !!!

Serwis zaleca wymianę przy 150.000km lub 10 lat , niestety jest to zbyt długi okres .Zdarzają się przypadki że pasek przy tym przebiegu jest bardzo zniszczony i popękany co może doprowadzić do jego zerwania a co za tym idzie do poważnej i kosztownej usterki .Lepiej zmniejszyć przebieg do MAX 120 tys co zminimalizuje  ryzyko kosztownej naprawy .

Koszt wymiany rozrządu w ASO około 900zł plus pompa wody


Silnik 2.0 CDTI 195KM BiTurbo -wyposażony seryjne w dwie Turbosprężarki


Oznaczenia silnika
A20DTC -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ASTRA, INSIGNIA

A20DTL -2.0 CDTI 16V 81kw/110KM - ZAFIRA C
A20DTJ- 2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - INSIGNIA
A20DT-2.0 CDTI 16V 96kw/131KM - ZAFIRA C
A20DTH -2.0 CDTI 16V 121kw/165KM -ZAFIRA C
A20DTR -2.0 CDTI 16V 195KM - INSIGNIA (biturbo).

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 17):
(7.82)
Trwałość
 7.76/10
Utrzymanie
 7.76/10
Dynamika
 7.94/10

Głosy według opinii:

134

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Chevrolet malibu 18.11.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Czytam negatywne opinie innych I zastanawiam sie czy mowia o moim silniku. Ja mam go w chevrolet malibu, 2012, raczej jestem z tych co dbaja o samochod. Kupilen auto na 146tys teraz mam 210tys bez usterek. Zapobiegawczo wyczyszczony kolektor dolotowy ( bylo troche zbitej mazi) za jednym zamachem egr I dpf, zalozlony separator odmy zeby nie przezucalo oleju do juz czystego dolotu. Dzieki temu olej mam czysty jak w benzynie, dpf nie wypala sie w ogole( caly czas czysty) no I olej podstawa zeby nie lac chlamu z polek sklepowych, konlretne oleje typu ravenol, milers, przy kazdej wymianie plukam silnik.ialem trzy samochody I zaden nigdyi sie nie zapsol tutaj pojawia sie powiedzenie jaki Pan taki kram. Na 200tys sprawdzone przelewy na wtryskach sa idealne, co jakis czas do baaku leje dodatek do czyszczenia wtryskow. Pelen serwis robiony co max 15 tys. Silnik nie jest glosny tylko trzeba lac dobry olej I umiec uzytkowac samochod, disle nie sa na miasto. Nigdy nie jezdze dislem krotkich odcinkow, akumlator od nowosci I dalej w dobrej kondycji. Dla mnie sa dwa minusy odsloniete elementy tylnego zawieszenia brzydko widoczne, I korozja podwozia.I na 200tys wylal sie prawy tylny amor, to jedyna usterka. Polecam te silniki jaesli sa prawidlowo uzytkowane sa niezniszczalne. Spalanie komp. Pokazuje 5,8 natomiast w rzeczywistosci wychodzi miedzy 7,5-8, zawsze wysokie obroty ponad 2,3 tys. Nigdy nie robilem zadnej uszczelki smoka, zadnych przeslanek do jej wymiany.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Zywotnosc

Wady:Korozja podwozia, wystajace elementy tylnego zawieszenia

Odmiana silnika: 2.0 160kmRocznik: 2013Przebieg: 210tys Śr. spalanie: 8
I 06.07.2020
Średnia:
(6.00)
Tak

Opinia: Bardzo elastyczna, ale awaryjna jednostka. Zatarty silnik przy 260 tyś. Pomimo usunięcia dobrze znanych usterek ( uszczelka smoka, klapki kolektora, czujnik wypalnai DPF).

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: A20DthRocznik: 2009Przebieg: 260000 Śr. spalanie: 7.2
Insignia A 2013r przed lift 21.03.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Insignia 2.0 CDTI 160km , rok 2013, przebieg 140tyś km, mam ją 2.5 roku, zrobione 25k km, wiem że mało itp. Ale jest ona drugim autem w rodzinie, w każdym razie bez zarzutu spalanie 6-8l na 100km przy aktywnym tempomacie, samochód cudo, 160km nawet dobrze buja bude. 10/10 w trasie, ale w miescie male problemy ze spalaniem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 160Rocznik / Przebieg: 2013/14100 Śr. spalanie: 6.6
Kamil 10.01.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Trochę ospaly przy ruszaniu jak na 160 km ale ogulnie jestem zadowolony w kombi przestronne auto dla 4 osobowej rodziny. W pełni zadowolony jestem dopiero po podniesieniu mocy rozsądnie do 190 KM teraz przyjemność z jazdy trasa to czysta przyjemność.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Astra J 2.0 CDTI 160 KM Rocznik / Przebieg: 2011/147tys Śr. spalanie: 6 - 6.5
Jacon 04.12.2017
Średnia:
(7.67)
Nie

Opinia: "UWAGA!! Silniki 2.0CDTI maja kilka wad! Pierwsza to starzenie uszczelki miedzy smokiem a pompą oleju (koszt uszczelki 50zł) nalezy ja wymieniac co 90tys lub 5lat. Dwa urywanie klapek w kolektorze ssacym, można je zaslepic i wyprogamowac z sterownika , trzy: zapchanie lub złe wypalanie filtra DPF które skutkuje rozrzedzeniem oleju i jego wiekszy stan. (poleca sie zamontowac diode która powie nam kiedy zaczeło sie i zakonczyło wypalanie DPF) Wszystkie te wady doprowadzaja do ZATARCIA silnika i sa dosc dobrze znane uzytkownikom tych silników! Po pozbyciu sie tych wad silnik robi po 600tys km..."

Trwałość
 (6/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: Insignia 2.0 CDTI 160Rocznik / Przebieg: 2010/ 204000 Śr. spalanie: 6.7
<<<1234>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.