Silnik 2.4 D5 20V 185KM (D5 244T4) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 20937

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 d 16V (OM654)02.08.2020

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Polecam

0.00

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)01.08.2020

Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym

Polecam

6.92

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)30.07.2020

Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowe

Polecam

8.41

Silnik 1.9 D 8V 64/68KM28.07.2020

28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Polecam

8.83

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 185KM z maks.momentem obrotowym 400Nm przy 200 obr.min.Ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC60. Jednostka 5 cylindrowa całkowicie opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu.Jest to druga odmiana po wersji 163KM, stosowana od 2006r bardziej zaawansowana technologicznie z nowszym sprzętem.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to podniesienie mocy ze 163KM do 185KM oraz nowszy układ wtryskowy II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar !!! !!! Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.Aby spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w silniku seryjnie montowano filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym !!! Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie.Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością,oraz długą żywotnością ponad 500tys kilometrów,oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu,serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Zalety:
niskie poziomy spalania
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo trwała jednostka

Wady:
wysokie koszta obsługi
awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku
awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 14):
(8.14)
Trwałość
 8.64/10
Utrzymanie
 7.07/10
Dynamika
 8.71/10

Głosy według opinii:

122

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Volvo XC 90 I 185KM 10.07.2020
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: 2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów z silnikiem Diesla (3 x CDi - W210, 2x TDi - VW , 2 x 250D - MB W-124 itp.) ale szwedzki silnik Volvo 2,4 D5 jest wyjątkowo udanym silnikiem , niestety już nie produkowanym ze względów ekologicznych, a obecnie produkowany - ma 2,0 poj, posiada 1 cylinder mniej ( 4 cylindry ) i gorszą kulturę pracy. Wcześniej miałem xc70 z silnikiem 163kM auto pochodziło chyba z Luksemburga,lub z Belgii przez firmę sprzedającą sam. volvo w Bralinie - miałem tam kłopot z "wyskakującym" wtryskiwaczem i pękającą rurą od turbo (jakiś "ślusorz-szmaciorz" grzebał nieudolnie wcześniej) po odpowiednim nagwintowaniu zamocowania wtryskiwacza było już o.k! Silnik w XC70 był bardzo oszczędny, wtryskiwacze Bosch proste w budowie i tanie w naprawie, nie było jeszcze w tej wersji DPF-u, oraz klapek/łopatek SWiRL-a sterowanych silniczkiem krokowym występującym już w wersjach po liftowych (od 2007-8 roku) wspomniane klapki SWiRL-a wymieniłem odrazu po zakupie obecnego mojego auta XC90 (były lekko stopione i kruche - plastik ! ) które pochodzi z Włoch, wymieniłem również wadliwą ,plastikową rurę rezonatora turbo ,która często pęka,lub rozczelnia się na tani zamiennik - rurę bez uszczelniaczy i mam spokój. Paliwo tankuję przeważnie O.N V-Power - polski i niemiecki, olej jest bardzo ważny! - 0W / 30 CastrolEdge - jak zaleca Volvo! Co 10tys km, lub 1 rok.Turbina pracuje bez zarzutu (po dłuższej trasie ,po zatrzymaniu się nie wyłączamy nagle zapłonu,ale należy odczekać minutę!). Filtr paliwa wymieniam co rok. Z DPF nie mam problemów, bo większość tras pokonuję na autostradach , lub drogach szybkiego ruchu. Elektromotor-kus.pl

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety: Trwałość/długowieczność,niskie zużycie paliwa,odpowiednia moc do masy pojazdu

Wady:Wadliwe łopatki SWiRL (przegrzane i w porę nie wymienione mogą ulec popękaniu i dostać się do silnika) - słabe tworzywo sztuczne.

Odmiana silnika: 2,4 D5 185 KMRocznik: 2007/8Przebieg: 265 tys km Śr. spalanie: 8L/100km
Mariusz 28.11.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70 220 tys żadnych napraw spalanie było niewielkie ok.5L, nie wtajemniczeni nie wierzą, awd spala 7 na trasie bez wielkiego oszczędzania, okazyjnie jeźdzę audi A4 2008r 2,0 TDI bez porównania jakość prowadzenie ergonomia polecam vo, i.. już nie zmienię marki, może tylko za 20 lat na elektryka bez d5 bo innych nie będzie,koszty utrzymania nie są duże oryginalny rozrząd nożna nabyć samemu za 900 zł oczywiście plus wymiana, ew. coś z Volvofan z Białegostoku maja wszystko do nich, samochód wysokiej jakości i klasy silnik pracuje jak benzyna.Od 2000 r Comonrail w produkcji volvo, większość marek zaczęła masowo comona robić około 2008r ale i tak nie wyszedł tak jak D5, czyściłem raz DPF z wypalaniem koszt nieduży 200 zł w czerwcu 2017 czyli już po 400 tys. pozdr.Mariusz"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: XC 70 185 Rocznik / Przebieg: 2006/435tys. Śr. spalanie: 7
Bartosz 28.05.2017
Średnia:
(5.33)
Nie

Opinia: "Auto kupione z przebiegiem 240 tys km. Przez 2 lata dobiłem do 300 tys. km. Trzeba powiedzieć jedno, silnik 2.4 d5 163 oraz 185 KM to dwie te same jednostki, ale różniące się osprzętem! Niestety ale mój silnik przy przebiegu 245 tys zmielił klapkę kolektora i silnik do remontu. Koszt ok 10 tys zł, na szczęście części dość łatwo dostępne. Jedyny problem - pękła głowica ale to też do ogarnięcia. Wtryskiwacze również wytrzymały 245 tys. km. i są to zupełnie inne wtryski niż te które wystepują w silniku o mocy 163 km. Tamte potrafią przejechać 400 tys. km. Na szczęście regeneracja bezproblemowa, i niezbyt kosztowna w stosunku do ceny samego auta. Przy okazji wymieniono uszczelnienia turbiny. Całość 15 tys zł z remontem jednostki. Do 300 tys km dojechałem już bez problemów ;)"

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (4/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: s80/185 KmRocznik / Przebieg: 2008/300tys Śr. spalanie: 7.5
Agent 09.01.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: "Również posiadam volvo s60 z silnikiem D5 wresja 185 KM, jestem bardzo zadowolony z samochodu, sprowadzony z Francji przebieg 240 tyś, podbijany w serwisie, szybki samochód jak na nasze drogi idealna moc, spalanie na trasie 7/8l, mocny i ekonomiczny polecam"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: 185Rocznik / Przebieg: 2004 Śr. spalanie: 10
Maro 11.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: "Witam, posiadam autko od nowosci z tym oto silnikiem i jest to juz drugie moje Volvo w zyciu. Po prostu ten silnik jest niezniszczalny. Chip tuning dostal jeszcze bedac na gwarancji i do dzis kompletnie nic sie nie zepsulo, jedynie raz zostal przeczyszczony EGR!!! Po 248 tys. kilometrow moge powiedziec ze wymieniajac tylko olej na 0W30 o normie A5/B5 oraz wszystkie filtry co 10tys. km. nie mam zadnych problemow. Niektorzy zmieniaja olej po dluzszym przebiegu, wtedy wymieniaja moze turbosprezarki czy cos... ale jak dbasz tak masz. :-) Pozdrawiam!"

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: XC 70 2.4 D5Rocznik / Przebieg: 2008 Śr. spalanie: 8.4
<<<123>>>

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.