Volvo

Silnik 2.4 D5 20V 215KM (D5 244T11/T15)

61697
Silnik 2.4 D5 20V 215KM (D5 244T11/T15)

Silniki Volvo R5 2.4 D 20V są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik 2.4 D5 o mocy 2015KM z maks. mom. obr.420Nm przy 1500-3250 obr. min ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30, V50, V70, S80 XC90, XC70, XC60.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009. r. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!!. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Pod względem technologicznym jednostka została dopracowana pod każdym względe. Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lata, osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwalszy. Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.Po za tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie. Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat, obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwustopniowe Turbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1800 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 60) (8.7)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 54 6

Najbardziej awaryjna część

5%
35%
10%
5%
40%
5%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

14.04.2019 Xc70
(0.0)
Opinia: Na pewno 205 KM ma biturbo bo taki posiadam i wiem jak to wygląda pod maską. Dziwne silnika do 60 km/h w środku auta masakra powyżej ok. 163KM brzmiał super. Jeśli chodzi o DPF jak się się ile ma sadzy i jak przebiega proces wypala
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 205/D5
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
13.12.2018 Jakub
(8.3)
Opinia: Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Przebieg 132 000, troche turbo chlapie w nim olejem i jest to znany problem, to samo rura od odmy. Po za tym dwa razy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: XC60
  • Rocznik / Przebieg: 2010/ 132000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.11.2018 Tata
(10.0)
Opinia: Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma bi-Turbo i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super, dźwięk silnika przy dynamicznej jeździe powyżej 60km/h bajka. Dźwięk silnika przy małych prędkościach fuj i głośno (chyba że gra radio albo wentylator;) ).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 225KM Polestar
  • Rocznik / Przebieg: 2009/146000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam
09.10.2018 przemek
(9.3)
Opinia: XC60D5 205KM na blacie 260kkm w manualu..... już takich silników nie będzie .... polecam ten motor bo przyjemność z jazdy jest 10/10.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: xc60
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.09.2018 Włodzimierz
(8.0)
Opinia: Kupiłem 5 letnie s60 D5/163KM przywiezione z Francji miało podobno 132tyś km.Jezdziłem nim 8 lat i dodatkowo zrobłem 260 tyś(382 tyś) nie robiąc dwumasy.Aż do momentu kiedy w stacji benzynowej zatankowali mi zamiast ON to Pb. Po 2 miesiącach musiałem regenerować wtryski.Teraz jeżdżę s80 D5/205
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: s80 D5 205KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009/231000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam