Silnik 1.7 16V CRDi 141KM (D4FD) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 17012

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 CRDI o mocy 141KM weszła do produkcji od 2013 roku i miała zastosowanie w samochodach Hyundai oraz Kia. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Cechą charakterystyczną  jest świetna dynamika wysoka kultura pracy  oraz niskie spalanie. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu Odmiana 141-konna legitymizuje się wysokim momentem obrotowy 340NM od 1750-2500 obr./min co przekłada się na świetne przyspieszenie oraz bardzo dobrą dynamikę.Konstrukcja 1.7 CRDI został dopracowana pod każdym katem co sprawia że jazda autem z tym silnikiem przysparza bardzo dobrych wrażeń .Jednostka uzupełnai poprzednie wersjie o niższych mocach które były zdecydowanie za słabe samochodach klasy  SUV np. Kia Sportage.Obecnie w silniku parametry zdecydowanie sie poprawiły a dynamikę i moc jest na bardzo dobrym poziomie.Silnik spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro VI i współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF.Podsumowując jest to dobra jednostka o bardzo dobrych parametrach ,wysokiej kulturze pracy dobrej dynamice i przyzwoitym poziomie spalania.

Zalety:
wysoka kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
dobra dynamika

Wady:
awarie DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Paweł 19.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Powiem tak szału niema ale też niema tragedii,silnik bardziej dla jazdy spokojnej a niżeli do bicia rekordów.Zresztą auto tego typu jest kupowane do celów bardziej rodzinno-turystycznych.Silnik pali w zależności od stylu jazdy, jak się ciśnie na autostradzie to spali nawet 7l a jak spokojnie to po niżej 6l,najgorzej jest na krótkich odcinkach zwłaszcza w mieście to wychodzi ponad 8l,średnio w cyklu mieszanym wychodzi 6.5l.Moc powiedzmy do zaakceptowania ale jakbym miał kupować ten samochód to zdecydowanie z mocniejsza jednostką.Jednak silnik sam w sobie daje rade i jego dynamika jest na dobrym poziomie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Kia Sportage 1.7 CRDI 1414KMRocznik / Przebieg: 2017.r/ 38 tys Śr. spalanie: 6.5
Radek 23.04.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Auto w firmie od nowości ,silniczek bardzo dynamiczny chodzi jak burza co do spalania dużo odbiega od norm jakie podaje producent,próbowałem na różnych wariantach i średnio spalanie wychodzi 6.2l nic niżej.Ale ten silnik nie lubi jazdy ślimakiem lubi wyższe obroty super wkręca się na obroty jest bardzo elastyczny.Reasumując wynik ponad 6l jest zadowalający biorąc pod uwagę ostrą jazdę,wcześniej mieliśmy w firmie Megankę z 1.9 130KM i paliła o litr więcej w takiej jeździe.Po trzech latach jazdy zero problemów nic się nie świeci na desce po za rezerwą .Koszty to tylko wymiany oleju filtrów i płynów,serwis do przyjęcia ceny na przyzwoitym poziomie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Hundai i40 141KMRocznik / Przebieg: 2015r/96.tys Śr. spalanie: 6.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.