Silnik 1.6 16V CRDi 136KM (D4FB-U2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 19503

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.6 CRDI o mocy 136KM z oznaczeniem  (D4FB) wszedł do produkcji w 2009 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia.Jest to odmiana oparta na  poprzedniej wersji  w której zwiększoną moc ze 128KM do 136KM.Znalazła się pod maską Kia Ceed w której zastosowano nową 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów DCT.Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz koło dwumasowym. Dużym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu w postaci łańcucha. Największą zaletą silnika jest jego cicha praca oraz niskie poziomy spalania a dynamika w tej odmianie jest na bardzo dobrym poziomie.Ze względu na spełnienie rygorystycznych norm spalin silnik seryjnie wyposażony jest  filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 6 !!! Tu trzeba nadmienić że w porównaniu z konkurencja kompletnie nie sprawiał użytkownikom  problemów,w razie jego zapchania wystarczy jego wypalenie w serwisie.Układ rozrządu który jest oparty na łańcuchu może czasami zawodzić,chodzi o rozciąganie się łańcucha !!! Jednak są to sporadyczne przypadki i po za tym silnik oraz osprzęt uchodzi za bezawaryjny.Jednak wszystko jest uzależnione od jego użytkowania oraz serwisowania Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry,wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Zalety:
trwała jednostka napędowa
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
rozrząd oparty na łańcuchu
trwałe wtryskiwacze

Wady:
zapchanie filtra DPF/jazda miejska

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Arek 02.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Silnik mam w Ceed od nowości i jestem bardzo zadowolony większość jazdy w mieście i moje obawy co do DPF-u były bezpodstawne.Oczywiście wyjazdy po za miasto są w weekendy więc tam się pewnie wypala.Auto ma kopa moc jest w zupełności wystarczająca do startu czy wyprzedzania.Silnik jest bardzo oszczędny spala na poziomie 5.5 l a w mieście to 6.4 na trasie 4.5l.Serwis w przystępnych cenach jak na razie wszystko w oryginale.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: Ceed 1.6 CRDI 136KMRocznik / Przebieg: 2016r/87.000km Śr. spalanie: 5.5
Łukasz 29.03.2018
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Niezwykle elastyczny i dynamiczny silnik, o ponad przeciętnej trwałości - nie do zdarcia.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 136KMRocznik / Przebieg: 2015 / 112 000 Śr. spalanie: 7

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.