Silnik 2.5 TD 100/115KM (4D56) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7019

DID

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.5 TD o mocach 100KM ,115KM oraz 136KM l miał zastosowanie w samochodach marki Mitsubishi SUV .Jest to konstrukcja japońska bardzo trwała o niskiej awaryjności.Jej atutem jest bark uciążliwego osprzętu oraz wysoka pojemność w stosunku do mocy przez co silnik nie jest wysilony.Silnik miał kilka modyfikacji pierwsza wersja do 2001 roku była zasilana pompą mechaniczną to najsłabsza wersja o bardzo niskiej kulturze pracy oraz słabej dynamice.Po 2001 roku weszła do produkcji odmiana 115-konna w której zastosowano elektroniczna pompę paliwa ta wersja uważana jest na najbardziej udaną o przyzwoitej kulturze pracy i stosunkowo dobrych parametrach.W późniejszym czasie w ofercie pojawiła się wersja 16-zaworowa o mocy 136KM w której zastosowano dużo nowsze rozwiązania.Reasumując jednostka 2.5 TD jest udaną konstrukcją która jest trwała i nie przysparza użytkownikowi większych problemów.Dodatkowo na plus trzeb zapisać bezproblemowy serwis oraz dostępność części.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 8/10
Dynamika
 7/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Mitsubishi Pajero mk1 1988r 3D 11.11.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: 4d56 na mechanicznej pompie wtryskowej 1988r. Trwały i faktycznie bezawaryjny motor. Żeby cieszyć się jego niezawodnością, należy pamiętać przestrzegać kilku prostych zasad: 1) czerwona lampka alladyna nie oznacza niskiego poziomu oleju, lecz jego niskie ciśnienie (około 0,3 bar) 2) brak kontrolki poziomu oleju. Kontrolujemy to sami, za pomocą miarki w silniku. 3) przy wymianie paska rozrządu, wymieniamy także pasek wałków wyrównoważających i nie szukamy tutaj oszczędności ;) 4) części kupujemy tylko oryginalne (zakupy odbywają się tak rzadko, że warto wydać stówkę więcej) 3)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (7/10)

Zalety:Prosta konstrukcja, bardzo niska awaryjność, wysoka jakość wykonania,

Wady:Średnia kultura pracy na mechanicznej pompie (dla mnie takie 4 na szynach).

Odmiana silnika: 4d56 87KMRocznik: 1988Przebieg: 254000 Śr. spalanie: 10l na 31" AT Yokohama Geolandar

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.