Silnik 1.9 D 8V 64/68KM - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 3848

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.0 d 16V (OM654)02.08.2020

Zdecydowanie top silników, dopracowany i solidny, w ASO mówią o przebiegach po 500 tys km bez żadnych problemów i awarii

Polecam

0.00

Silnik 1.5 dCi 110KM FAP (K9K 636/836)01.08.2020

Na oponach o szerokości 205 dynamiczny i czuć przyspieszenie, natomiast zakładając już opony 225 trzeba się liczyć z delikatnym

Polecam

6.92

Silnik 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)30.07.2020

Zakupiłem samochód z przebiegiem 173 tys. od tamtej pory jedyne co przy nim zrobiłem to wymiana uszczelki pod EGR i opaski zaciskowe

Polecam

8.41

Silnik 1.9 D 8V 64/68KM28.07.2020

28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Polecam

8.83

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.9 D - jednostki wysokoprężne, wolnossące z wtryskiem pośrednim realizowanym przy pomocy pompy rotacyjnej. Generowana moc to 64/68KMKM. Jest to jedna z najprostszych jednostek wysokoprężnych. Brak tutaj turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie ciężko używać tych dwóch pojęć w przypadku tego silnika. W porównaniu do nowoczesnych jednostek wysokoprężnych wynik taki można potraktować w granicach żartu. Jeśli jednak nie zależy nam na osiągach, a tylko na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin. Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszta niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. W kolejnych latach w celu podniesienia osiągów zamontowano turbosprężarkę. Rozwiązanie takie nieco podniosło dynamikę oraz przyspieszenie. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.

Oznaczenia silnika: 1Y, AEF

Zalety:
niskie koszta obsługi
prosta konstrukcja - łatwa w naprawie
dobrze znosi zlej jakości paliwo

Wady:
słaba dynamika
słabe przyspieszenie
głośna praca silnika
wycieki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(8.83)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

golf 3 28.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 28 letni golf 3 1.9d prze:ieg ponad 600 tys km i żadnych problemów z samochodem. Tylko eksploatacja.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:trwałość i niska konsumpcja paliwa

Wady:głośna praca ale to jest do przeżycia

Odmiana silnika: 1.9d 68kmRocznik: 1992Przebieg: 620 000 Śr. spalanie: 5.5
SP.ŠKODA FELICIA 1 22.12.2018
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: Mam skoda felica 1,9D GLX . Ten Silnik 1,9d jest bezawaryjny .Pali tyle co nic. Polecam wszystkim od serca . Nic sie nie psuje , mam 190.000 km i ZERO USTEREK .Bylem tym autem w grecji , bulgari itp.. koszty eksploatacji smieszne . Moge do tylko polecic . To zloty silnik dla tych co musza duzo jezdzic . Oczywiscie po starcie silnika polecam poczekac 5-10 minut a dopiero potem jechac to raz i wymieniac olej co 15.000km , polecam tez lac olej 10/60 castrol. I to wszystko , jezdzicie i jezdzicie .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (5/10)
Odmiana silnika: skoada felicia 1,9D Rocznik / Przebieg: 190.000 Śr. spalanie: 5

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów