Silnik 1.9 TDI 8V PD 100/101KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 38427

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.2 Duratorq TDCi 155KM (ZSD-422)04.12.2020

Mondeo z 2006 r. (czyli po drugim lifcie z niby poprawioną jednostką) z polskiego salonu po jednym właścicielu, użytkowane przez 4

Odradzam

7.93

Silnik 1.7 16V CRDi 136KM (D4FD)03.12.2020

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasam

Odradzam

8.00

Silnik 1.4 16V CRDi 75/90KM (D4FC)02.12.2020

Hyundai i20 1.4 90kM bardzo fajny samochód. Mam go od nowości przejechane 70 tysięcy bez żadnej awarii. Jedynie to zgłaszałem pro

Polecam

8.54

Silnik 2.2 DTI 125KM (Y22DTR)02.12.2020

Posiadam astre z silnikiem y22dtr. Auto kupione w 2003 roku w polskim salonie we Wrocławiu. Do 2014 co roku przeglądy robione w ASO w

Polecam

8.17

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.9 TDI/PD o mocy 101KM z oznaczeniami (ATD, AXR, BEW, BMT,AVB, AVQ) występuje w samochodach marki Volkswagen, Skoda, Seat, Audi w latach 1999-2010.Ta odmiana jest uważana za jedną z bardziej trwałych,jej moc jest wyważona a użytkownicy twierdzą że nawet wyższa niż na tgz papierze.Najpopularniejsza na rynku jest wersja z oznaczeniem AXR oraz bliźniacza odmiana ATD.W jednostce wprowadzono nowszy system wtryskowy oparty na pompowtryskach w porównaniu do starszych wersji na pompie rotacyjnej.Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów. Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje która została oparta na sprawdzonej starszej konstrukcji zasilanej pompą.Niestety ta odmiana jest bardziej zaawansowana technologicznie i posiada nowszej generacji osprzęt.Turbosprężarkę o zmiennej geometrii która wpływa ona na podniesienie dynamiki oraz generowanie większej mocy przez silnik.Jednak bywa bardziej awaryjna i trudniejsza w obsłudze a niżeli turbina o stałej geometrii. Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa, ale może przysporzyć dużych problemów w razie awarii.Dotyczy to zwłaszcza aut z dużym przebiegiem których na rynku wtórnym jest dużo,warto sprawdzić historię przeglądów oraz wymiany części.Wizytówką tej i innych odmian TDI  jest głośna praca tgz.klekot który wpływa na  niższą kulturę pracy.Reasumując 1.9 TDI jest konstrukcją trwałą i potrafiącą znieść bezawaryjnie naprawdę duże przebiegi. Nie zapominajmy jednak, że wiele jednostek jest już wiekowych i mogą przytrafić się w nich awarie turbosprężarki,koła dwumasowego lub zaworu EGR. Jednakże sama naprawa nie powinna przynieść większych problemów, budowa jednostki jest dobrze znana wszystkim mechanikom, a części tanie i ogólnie dostępne.

Oznaczenia silnika: AXR, ATD, BMT, AVB, BEW, AVQ

Zalety:
bardzo trwała jednostka
niskie poziomy spalania
dostępność części
tani bezproblemowy serwis

Wady:
niska kultura pracy silnika
awarie pompy wtryskowej
awarie dwumasy(po wyżej 200tyś/KM)
awarie turbo-zapiekające się łopatki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 60

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 10):
(7.7)
Trwałość
 8.2/10
Utrzymanie
 7.4/10
Dynamika
 7.5/10

Głosy według opinii:

100

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Golf IV 15.11.2020
Średnia:
(7.33)
Tak

Opinia: Mam Golfa IV 1.9 TDI/101 KM. Auto ma 20 lat i przejechane 406 500 KM. Przy 404 000 padła turbina, była oryginalna. Początkowo po awarii silnikiem nie dało się zakręcić, ale po rozruszaniu wału, odpalił i pali normalnie. Nie wiem jednak czy na dłużej silnik wytrzyma, czy nie przytarła się jakaś panewka. Ale na razie pali bez problemu.

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (7/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:- pancerny silnik, mimo wszystko - w miarę niskie koszty napraw i eksploatacji

Wady:- dwumasa, pada po 200-250 tys, koszt wymiany nawet jak na 20 letnie auto jest ciągle za wysoki uwzględniając wartość auta/starą technologię. - przepływomierz (jest już założony 4) - zawór EGR

Odmiana silnika: 1.9 TDI / 101 KMRocznik: 2000Przebieg: 406500 Śr. spalanie: 6
4 25.09.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: golf 4 kupiony z przebiegiem 220tys w 2013, teraz (2020) mam 345 tys km. Silnik nie zawiódł ani razu.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:trwałość. Wystarczy dolać paliwa i jechać.

Wady:

Odmiana silnika: 90Rocznik: 2001Przebieg: 345000 Śr. spalanie:
Octavia 1 07.08.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Posiadam Skodę Octavię Tour kombi z 2008r . Silnik to axr o mocy 101km. Przebieg 214tys km od nowości w rodzinie. Cały czas eksploatowany na silniku Castrol Edge TD 5w40. Wymiany co 15 tyś.km zużycie oleju 250ml. Silnik dynamiczny spalanie 4.9-5.8. Jeszcze nie było żadnych napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem. Wtrysku turbina egr dwumasa w stanie bardzo dobrym. Jak wiesz jak powinno się eksploatować diesla to masz jazdę bez napraw. Tylko sprawy eksploatacyjne oleje filtry klocki jakiś końcówki i tyle. Polecam ten silnik kompromis między dobrymi osiągami i małym spalaniu. Jak dbasz tak masz.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Pakowany włóż. Tanie części i ogromny ich dostęp.

Wady:Na razie nie było żadnych awarii więc wad nie stwierdzam.

Odmiana silnika: 101Rocznik: 2008Przebieg: 214 Śr. spalanie: 5.2
Seat Cordoba 21.11.2019
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Polecam ze 100% pewnoscia wystarczy wymieniac filtry i olej dobrej jakosci co 10000tys km i sluzy silnik bez wiekszych awari .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: ATD (101KM)Rocznik: 2006Przebieg: 240000 Śr. spalanie: 6.0
Tomek 19.06.2018
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: golfIV/101KMRocznik / Przebieg: 2003/310000 Śr. spalanie: 5
<<<12>>>

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów