Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 26835

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)15.01.2021

Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd

Polecam

7.14

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288)05.01.2021

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym

Polecam

8.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0 TDI o mocy 190KM to najmocniejsza odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku..Jest kontynuacją wcześniejszych wersji EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail  firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie

Oznaczenia silnika: CNHA, DESA, DETA, DDAA, DFHA, DFVA

Zalety:
nowoczesna konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
świetne osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
problematyczny DPF/jazda miejska
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
awarie zaworu EGR

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l  wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife  30.000 lub 2 lata !!!

 Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 4):
(8)
Trwałość
 7.75/10
Utrzymanie
 7.75/10
Dynamika
 8.5/10

Głosy według opinii:

31

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

passat b8 05.01.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wymienilem kolo dwumasowe , rozrzad oraz komplet amortyzatorow. z kolei przy rowno 200.000 padl mi alternator regeneracja 1000pln. turbo od nowosci nie wymieniane nie wykazuje objawow zurzycia. silnik jest bardzo dynamiczny. skrzynia dsg6. polecam, mam go od nowosci

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:male spalanie niezawodnosc wyciszenie

Wady:brak

Odmiana silnika: 190 kmRocznik: 2016Przebieg: 203.000 Śr. spalanie: 7l
A4/B8 01.09.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Bardzo dobra jednostka napędowa. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i trwały - wystarczy o niego dbać. Olej wymieniam co 15 tyś km. Paliwo zalewam na porządnych stacjach. Wyłączyłem trwale start/stop. Koszty eksploatacji w normie - tak jak dla 2.0 litrowych 4-cylindrowych jednostek. Problemów z nim żadnych nie miałem. Względem poprzednich 2.0 tdi ea189 wzrosła kultura pracy. Jednym słowem Polecam.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Dynamika Spalanie Trwałość podzespołów

Wady:Nie stwierdziłem - brałbym jeszcze raz i cieszę się że nie wybrałem jednostki 150 km

Odmiana silnika: 190/CNHARocznik: 2014Przebieg: 220000 Śr. spalanie: 7.1
Superb III 27.06.2020
Średnia:
(2.67)
Nie

Opinia: Niestety!!! Ten model okazał się u mnie porażką. Przy 80.000 km przebiegu rozpadła - dosłownie - się turbina. Od tej pory wracał błąd silnika wyłączający turbinę. Pierwsza awaria to koszt w serwisie 17.000. Kolejne diagnozy, wymiany serii czujników, wtrysków, komputera silnika. Kolejne 12.000 zł. A błąd jak bul tak jest. Auto ma 130.000 km przebiegu i nie zasługuje na odrobine nawet zaufania.

Trwałość
 (1/10)
Utrzymanie
 (1/10)
Dynamika
 (6/10)

Zalety:Dynamika

Wady:Awaryjność, problemy z diagnostyką.

Odmiana silnika: 190 KM/EA288Rocznik: 2016Przebieg: 130000 Śr. spalanie: 7.5
A6/C7 16.05.2020
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Jak dla mnie bardzo dobra jednostka napędowa z jedną, ale dużą turbiną. Wysoka kultura pracy, dynamika i niskie spalanie. Fajna alternatywa dla 3.0 tdi. Silniki te podnoszą tunerzy do ok. 240 KM, a z quattro to nie jeden 3.0 tdi będzie zawstydzony. Koszty eksploatacji wcale nie takie duże jak mówią. to jest w końcu 2.0 z osiągami jak 3.0 :)

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:Wysoka kultura pracy - nie słychać, że to diesel Dobre osiągi Niskie spalanie Trwałość

Wady:Nigdy nie odmówił posłuszeństwa!

Odmiana silnika: 190/CNHARocznik: 2015Przebieg: 272000 Śr. spalanie: 7.5

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.