Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Typ wtrysku: Bezpośredni Common Rail
Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią.
Rozrząd: Pasek. Wymiana po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
Sprzęgło: Z kołem dwumasowym.
Filtr cząstek stałych: Tak. Euro 5 oraz Euro 6
Wtryski: Piezoelektryczne. Firma Bosch
Ilość oleju: 4-4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 504/507, wymiana po: 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj.
Nie polecam, ale i nie odradzam, lecz u mnie się nie sprawdził, sporo napraw głównie związanych z układem paliwowym i dużymi wyd
7.14
regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ
7.67
Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego
9.17
witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym
8.00
Silnik 2.0 TDI o mocy 190KM to najmocniejsza odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW który wszedł do produkcji w 2012 roku..Jest kontynuacją wcześniejszych wersji EA188, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.Jednostka przeszła szereg modernizacji w której zastosowano nowszy bardziej zaawansowany osprzęt.Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF.Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy splin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono najnowszy system oczyszczania spalin SRC przez co spłoniono najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6..Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata dopracowany i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych.Nie oznacza to że silnik stał się kompletnie bezawaryjny,problemy występują z filtrem cząstek stałych,kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego , pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em.Po za tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę,wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie
Oznaczenia silnika: CNHA, DESA, DETA, DDAA, DFHA, DFVA
Zalety:
nowoczesna konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
świetne osiągi
Wady:
wysokie koszty serwisu
problematyczny DPF/jazda miejska
wtryski piezoleketryczne nienaprawialne
awarie zaworu EGR
Dodatkowe informacje eksploatacyjne
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Opinia: witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wymienilem kolo dwumasowe , rozrzad oraz komplet amortyzatorow. z kolei przy rowno 200.000 padl mi alternator regeneracja 1000pln. turbo od nowosci nie wymieniane nie wykazuje objawow zurzycia. silnik jest bardzo dynamiczny. skrzynia dsg6. polecam, mam go od nowosci
Zalety:male spalanie niezawodnosc wyciszenie
Wady:brak
Odmiana silnika: 190 km | Rocznik: 2016 | Przebieg: 203.000 | Śr. spalanie: 7l |
Opinia: Bardzo dobra jednostka napędowa. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i trwały - wystarczy o niego dbać. Olej wymieniam co 15 tyś km. Paliwo zalewam na porządnych stacjach. Wyłączyłem trwale start/stop. Koszty eksploatacji w normie - tak jak dla 2.0 litrowych 4-cylindrowych jednostek. Problemów z nim żadnych nie miałem. Względem poprzednich 2.0 tdi ea189 wzrosła kultura pracy. Jednym słowem Polecam.
Zalety:Dynamika Spalanie Trwałość podzespołów
Wady:Nie stwierdziłem - brałbym jeszcze raz i cieszę się że nie wybrałem jednostki 150 km
Odmiana silnika: 190/CNHA | Rocznik: 2014 | Przebieg: 220000 | Śr. spalanie: 7.1 |
Opinia: Niestety!!! Ten model okazał się u mnie porażką. Przy 80.000 km przebiegu rozpadła - dosłownie - się turbina. Od tej pory wracał błąd silnika wyłączający turbinę. Pierwsza awaria to koszt w serwisie 17.000. Kolejne diagnozy, wymiany serii czujników, wtrysków, komputera silnika. Kolejne 12.000 zł. A błąd jak bul tak jest. Auto ma 130.000 km przebiegu i nie zasługuje na odrobine nawet zaufania.
Zalety:Dynamika
Wady:Awaryjność, problemy z diagnostyką.
Odmiana silnika: 190 KM/EA288 | Rocznik: 2016 | Przebieg: 130000 | Śr. spalanie: 7.5 |
Opinia: Jak dla mnie bardzo dobra jednostka napędowa z jedną, ale dużą turbiną. Wysoka kultura pracy, dynamika i niskie spalanie. Fajna alternatywa dla 3.0 tdi. Silniki te podnoszą tunerzy do ok. 240 KM, a z quattro to nie jeden 3.0 tdi będzie zawstydzony. Koszty eksploatacji wcale nie takie duże jak mówią. to jest w końcu 2.0 z osiągami jak 3.0 :)
Zalety:Wysoka kultura pracy - nie słychać, że to diesel Dobre osiągi Niskie spalanie Trwałość
Wady:Nigdy nie odmówił posłuszeństwa!
Odmiana silnika: 190/CNHA | Rocznik: 2015 | Przebieg: 272000 | Śr. spalanie: 7.5 |
Audi A4 B8 FL 2.0 TDI clean diesel 190KM (CNHA)
Audi A4 B9 FL 40 TDI CR 190KM (DESA/DFVA)
Audi A4 B9 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Audi A5 8T FL 2.0 TDI clean diesel CR 190KM (CNHA)
Audi A5 F5 2.0 TDI CR 190KM (DESA)
Audi A6 C7 FL 2.0 TDI ultra 190KM (CNHA/DDDA)
Audi Q2 GA 2.0 TDI CR 190KM (DFHA)
Audi Q5 8R FL 2.0 TDI CR 190KM (CNHA)
Audi Q5 FY 2.0 TDI CR 190KM (DETA)
Seat Ateca 2.0 TDI CR 190KM (EA288)
Skoda Superb III 2.0 TDI CR 190KM (DDAA/DFCA)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI CR 190KM (DFHA)
Volkswagen Touran II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Volkswagen Tiguan II 2.0 TDI SCR 190KM (DFHA)
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.