Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 10216

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDI 16V CR 110KM (EA288)14.01.2021

regeneracja DPF przymusowa przy 220 tys.km, spalanie średnie 5,24 l/100km ( na dystansie ostatnich 25 tys. km przy oszczędnej jeździ

Polecam

7.67

Silnik 2.0 TDI 16V CR 163KM (EA288)07.01.2021

Mam i polecam. Już 30tys przejechane bez awarii i przyznaje ze.to moje pierwsze audi z 5 które posiadałam gdzie nie wymaga jakiego

Polecam

9.17

Silnik 2.0 TDI 16V CR 190KM (EA288)05.01.2021

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wym

Polecam

8.00

Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)03.01.2021

Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi k

Polecam

0.00

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.6 TDI o mocy 90KM to najsłabsza odmiana z najnowszej rodziny silników EA288 VW która weszła do produkcji w 2012 roku i miała zastosowanie w Skodzie Oktavia III.Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Od 2013 roku koncern VW systematycznie wprowadzał różne odmian mocy tego silnika 105KM,110KM,115KM,120KM.Znajdziemy je w modelach samochodów Audi,Skoda,Seat oraz VW.W 1.6 TDI zastosowano kilka rozwiązań mających na celu zmniejszenie kosztów spalania oraz zwiększenie dynamiki silnika.W jednostce wprowadzono nowszy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Ich największą wartością jest bardzo precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalne do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regeneracje.Z silnikiem 1.6 TDI współpracuje turbosprężarka regulowaną elektronicznie która została zintegrowana z kolektorem wydechowym.Przez co silnik staje się bardziej elastyczny i przyspiesza praktycznie ze wszystkich obrotów.Jej główną wadą są wyższe koszta napraw przy ewentualnych awariach oraz skomplikowana konstrukcja, zaletą lepszy moment obrotowy oraz generowanie wyższych mocy. Silnik 1.6TDI wprowadzono nowszy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem cząstek stałych DPF oraz układem EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami.Te wszystkie zabiegi pozwoliły na spełnienie najbardziej wyśrubowanych norm czystości Euro 6 !!! Niestety DPF jest elementem nader często awaryjnym który w szczególności daje się we znaki użytkownikom.W szczególności gdy pojazd użytkujemy w jeździe miejskiej dochodzi do jego zapchania.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 210.000 km !!! W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji charakteryzuję się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany problematyczny filtr cząstek stałych.

Oznaczenia silnika: CLHB, CXXA, CRKA, DDYB

Zalety:
trwała jednostka
kultura pracy
niska awaryjność
niska spalanie

Wady:
słaba dynamika
wysokie koszty serwisu
filtr cząstek stałych/jazda miejska

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

DPF

Kontrola filtra cząstek stałych przy przebiegu 210.000 km !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(0)
Trwałość
 0/10
Utrzymanie
 0/10
Dynamika
 0/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Golf 7 03.01.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Przejechane 135 tys. wymiana oleju co 15 tys. Nigdy nie było dolewki . Awarie; 2 żarówki świateł mijania. Eksploatacyjne ;drugi komplet opon. jeszcze fabryczny akumulator, klocki hamulcowe i płyny eksploatacyjne. Co rok dolewka ok.100ml płynu hamulcowego. Jazda raczej intensywna ale zgodna z przepisami.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:Dusza na ramieniu przy wyprzedzaniu. wolno się wkręca na obroty z dołu.

Odmiana silnika: Silnik 1.6 TDI 16V CR 90KM (EA288)Rocznik: 2014Przebieg: 135000 km Śr. spalanie: 4.3 l/100km średniorocznie.

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.